دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

اواسط موج ششم كرونا هستیم/مردم واكسیناسیون شان را تكمیل كنند
 
وزیر بهداشت با بیان اینكه در سایه انقلاب اسلامی توانستیم پیشرفت های خیلی عظیمی را در علوم پزشكی داشته باشیم، گفت: به مردم توصیه می كنم با توجه به اینكه ما در اواسط موج ششم هستیم، بهترین كار كامل كردن واكسیناسیون و رعایت پروتكل هاست.
اواسط موج ششم كرونا هستیم/مردم واكسیناسیون شان را تكمیل كنند به گزارش ایسنا، دكتر بهرام عین اللهی ضمن بازدید از نمایشگاه "دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه نظام سلامت" كه به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر بر پا شده است، با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریك ایام دهه فجر كه با ماه رجب تقارن پیدا كرده است، گفت: یكی از ضعف های عمده ای كه ما داریم و مقام معظم رهبری نیز فرمودند، این است كه كارهایی كه انجام می دهیم، به مردم نمی گوییم و تبلیغ نمی كنیم و اگر مردم بیایند و این نمایشگاه را از نزدیك ببینند كه چه كارهای بزرگی در حوزه علوم پزشكی در كشور انجام شده و دستاوردهایی كه واقعا باور نكردنی است، درمی یابند كه این جوانان عاشق و فداكار ما چه كارهای بزرگی انجام داده اند.

وی با اشاره به بازدید از غرفه معاونت غذا و دارو اظهار كرد: در این غرفه پیشرفته ترین مانیتورهایی كه در علوم پزشكی به كار می رود؛ از ونتیلاتورهایی كه در درمان بیماران كرونایی استفاده می شود، گرفته تا انواع و اقسام پیشرفت های مختلف در علوم پزشكی مانند دندانپزشكی كه در زمینه تولید ایمپلنت ها انجام شده، وجود داشت یا در غرفه اورژانس كه در ابتدای نمایشگاه واقع شده است، امكاناتی به نمایش گذاشته شده كه علائم حیاتی بیمار را از محلی كه مامور اورژانس بر بالین بیمار می رسد، به مركز درمانی ارسال می كند تا متخصصان در مركز درمانی بتوانند سریع تر مشكلات بیمار را تشخیص دهند كه این امكان را اصطلاحا "تله مدیسین" می گویند و این یكی از اقدامات پیشرفته ای است كه در كشور ما انجام شده است.

عین اللهی افزود: از نظر دارویی ما 97 درصد از داروهایی كه در كشور نیاز داریم، تولید داخلی و این زحماتی است كه شركت های دارویی می كشند و این توانمندی ها توانستند ما را در برابر تحریم های ناجوانمردانه كه علیه ما انجام شده است، حفظ كند.

وی به تجهیزات توانبخشی در غرفه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اشاره كرد و گفت: این تجهیزات و وسایلی كه در زمینه پزشكی نام برده شد، قبلا همه از خارج كشور وارد می شد، و اكنون با تلاش جوانان ما و دانشمندان كشورمان تولید شده و یك نوع خودكفایی به وجود آورده است.

وزیر بهداشت تصریح كرد: سیاست وزارت بهداشت این است كه از كلیه جوانان و عزیزانی كه در شركت های دانش بنیان كار می كنند، حمایت كند تا به وضعیتی برسیم كه بسیاری از این محصولات را بعد از تامین نیاز داخلی، به كشورهای دیگر صادر كنیم.

توصیه وزیر بهداشت به تكمیل واكسیناسیون، استفاده از ماسك و خودداری از حضور در میهمانی ها وزیر بهداشت در خصوص شركت در مراسم 22 بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیز گفت: با توجه به اینكه ما در اواسط موج ششم هستیم و تا دو یا سه هفته آینده وضعیت به همین شدت ادامه پیدا می كند بنابراین بهترین كاری كه باید مردم عزیز انجام دهند، كامل كردن واكسیناسیون است كه دو دُز و بعد هم دُز سوم را تزریق كنند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت پروتكل های بهداشتی اظهاركرد: مقام معظم رهبری چند روز پیش فرمودند كه من خودم شخصا به توصیه های متخصصان و پزشكان گوش می كنم و باعث افتخارمان است كه حضرت آقا اینقدر به ما اعتماد دارند و به حرف های متخصصان و پزشكان اعتماد دارند.

عین اللهی افزود: مردم هم این اعتماد را به ما داشتند و ما این اعتماد را در واكسیناسیون دیدیم، امروزه 137 میلیون دُز را رد كردیم و آن تعداد از مردم كه انجام ندادند و یا فكر كردند كه دُز سوم را لازم نیست حتما انجام دهند. اگر در روز 22 بهمن ماه در مراسم حضور پیدا می كنند، حتما ماسك های خود را استفاده كنند.

وی از مردم خواست تا این چند هفته را هم صبوری و میهمانی های خانوادگی را متوقف كنند و گفت: رفتن به رستوران ها كه ماسك برداشته می شود را صلاح نمی دانیم. احتمالا روز شنبه صبح، تصمیمات مهمی را ستاد كرونا خواهد گرفت كه به مردم اعلام می كنیم.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت همچنین فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و 22 بهمن را به همه هموطنان تبریك گفت و افزود: اگر ما امروز می توانیم به رغم همه تحریم ها روی پای خودمان بایستیم و درمان مردم و واكسیناسیون را انجام دهیم، همه این اقدامات در سایه انقلاب اسلامی بوده است و روح بلند حضرت امام بود كه باعث شد انقلاب ما به نتیجه برسد و ما در سایه انقلاب اسلامی بتوانیم به استقلال برسیم، دانشگاه های ما فعال باشند، همانطور كه ما امروز 63 دانشگاه علوم پزشكی داریم و همه دانشگاههای ما در خدمت مردم هستند و شكر خدا رشد بسیار زیادی در دانش علوم پزشكی همه رشته ها از سطح كاردانی تا تخصص تا فلوشیپ و فوق تخصص داشته اند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۲۷ - ۲۲/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۲