دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

بیمارستان 313 تختخوابی جهرم فارس افتتاح شد
 
شیراز-ایرنا- بیمارستان سیدالشهدا (ع) جهرم استان فارس با ظرفیت313 تختخواب با حضور وزیر راه و شهرسازی پنجشنبه 21 بهمن 1400 به بهره برداری رسید.
بیمارستان 313 تختخوابی جهرم فارس افتتاح شد شیراز-ایرنا- بیمارستان سیدالشهدا (ع) جهرم استان فارس با ظرفیت313 تختخواب با حضور وزیر راه و شهرسازی پنجشنبه 21 بهمن 1400 به بهره برداری رسید.

این بیمارستان دارای 19 هزار متر مربع زیر بنا، 8 هزار متر مربع فضای پاراكلینیكی است و می تواند افزون بر جهرم،پذیرای بیماران و خدمات دهی به شهرستان های همجوار در فارس و استان های دیگر باشد.

استاندار فارس در آیین افتتاح و بهره برداری از این بیمارستان گفت: چند وقت پیش میزبان هزار پزشك در دنیا در باغ عفیف آباد شیراز بودیم و بسیاری از پزشكان از موفقیت و پیشرفت های پزشكی حیرت زده شده بودند. تمام بیمارستان های استان فارس بجز چند باب در شیراز همه بعد از انقلاب ساخته شده اند.

محمدهادی ایمانیه افزود: شهرستان جهرم با امكانات موجود می تواند قطب درمان جنوب استان تلقی شود و در خصوص ارائه خدمات سلامت نگاه ویژه باید صورت بگیرد.

وی بیان كرد: بحث راه و مسكن از مهم ترین نیازهای كشور است و امیدواریم به استان فارس نگاه ویژه شود.

وی با بیان اینكه از بزرگراه و راه آهن شیراز- جهرم- لار- بندرعباس چند قطعه آن باقی مانده است كه خواهش داریم وزیر راه و شهرسازی دستور ویژه ای در خصوص تسریع این پروژه بدهد، افزود: با توجه به جایگاه، موقیعت جغرافیایی و ظرفیت های شهرستان باید به بزرگراه شیراز جهرم- لار- بندرعباس و راه آهن شیراز –جهرم- لار- بندرعباس در كنار راه آهن شیراز- بوشهر -عسلویه توجه ویژه شود.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان جهرم در بخش صنایع تبدیلی و تكمیلی دو محصول مركبات و خرما گفت: در حال حاضر ظرفیت صادرات هوایی این تولیدات در شهرستان وجود دارد و ما آمادگی كامل خود را برای فراهم كردن زمینه صادرات اعلام می كنیم.

استاندار فارس همچنین گفت: نهضت ساخت كارخانه های مصالح ساختمانی در استان فارس می تواند زمینه صادرات مصالح، رونق گرفتن دانشكده های مهندسی، ایجاد انگیزه برای دانشجویان این رشته و رونق مسكن را سرعت بخشد.

نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در آیین افتتاح بیمارستان 313 تخت خوابی جهرم گفت:این بیمارستان با داشتن بخش های متعدد شامل رادیولوژی، سی تی آنژیو، ام آرآی، اورژانس، فیزیوتراپی، قلب، مغز، آی سی یو، پست آی سی یو، جراحی، اطفال، زنان، داخلی، ارتوپدی، بخش پاراكلینیك، كلاس های آموزشی و... با حضور نیروهای متخصص و فوق تخصص علاوه بر شهرستان جهرم به عنوان یكی از بزرگترین بیمارستان های جنوب كشور، پذیرای مراجعان از استان های هم جوار است.

محمدرضا رضایی كوچی افزود: خیرین در حوزه سلامت شهرستان جهرم حضور فعال دارند. در این مجتمع بیمارستانی شاهد حضور فعال خیرین از جمله خانواده های محترم خواجه جهرمی، مرحوم ابوطالبی، مرحوم دكتر عبدالرضا رحمانیان، جناب آقای بهجو و سایر بزرگواران هستیم. امروز مهندس حقیقت نیز به عنوان یكی از خیرین در اینجا حضور دارد و قرار است مجتمع رفاهی 50 سوئیتی همراهان بیمار با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان كلنگ زنی شود.

وی با بیان اینكه مركز تخصصی و فوق تخصصی جراحی قلب، مركز درمان ناباروری حكیم سلمان، مركز تخصصی اعصاب و روان از دیگر مراكز تخصصی مستقل در جوار این بیمارستان است، اظهار كرد: پیش بینی می شود با تجهیز این مركز و جذب نیروی انسانی مجرب، جهرم به عنوان یكی از بزرگترین مراكز درمان بیماری های قلبی و عروقی جنوب كشور معرفی شود.

رضایی با اشاره به اینكه 27 هزار متر مربع زیربنای این پروژه است، اضافه كرد: بیمارستان313 تخت خوایی آموزشی جهرم با اعتبار 295 میلیاردتومان توسط سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات عمومی و دولتی ساخته شده و تحویل دستگاه بهره بردار یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی شد. ارزش فعلی پروژه قریب به هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: بیمارستان 313 تخت خوابی سیدالشهدا(ع) جهرم یكی از پروژه های مجتمع بیمارستانی برادران خواجه جهرمی است كه در آینده تبدیل به شهرك سلامت خواهد شد. در حال حاضر 50 درصد تخت های بیمارستانی جهرم پذیرای بیماران سایر شهرهای استان فارس و استان های همجوار جنوبی است.

رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز كرد: جهرم امروز، قطب بیمارستانی و سلامت جنوب فارس است و در حال تبدیل به قطب سلامت جنوب كشور هستیم. یك كار فوق تخصصی در حوزه كیفیت پروژه نیز شكل گرفته است و شاهد پروژه ای بیمارستانی با بهترین كیفیت هستیم. این بیمارستان در كشور نمونه است.

رضایی با بیان اینكه این بیمارستان بیش از 500 نفر اشتغال زایی كرده است كه در حوزه سلامت و اشتغال زایی پروژه عظیمی بوده است، افزود: این بیمارستان به عنوان دومین بیمارستان بزرگ فوق تخصصی استان فارس در كنار بیمارستان قلب ابوطالبی، بیمارستان اعصاب و روان دكتر رحمانیان، مركز درمان ناباروری حكیم سلمان جهرمی و چندین بیمارستان و مركز درمانی مكمل دیگر، همراه با مراكز رفاهی و مسجد در مجموعه ای 30 هكتاری با عنوان شهر سلامت ساخته شده است.

شهرستان جهرم در فاصله 193 كیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها
- افتتاح طرح
- دانشگاه های علوم پزشكی
- جهرم
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۱۴ - ۲۱/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۸