دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی مراكز مثبت زندگی، تحولی بزرگ در بهزیستی
 
راه اندازی مراكز مثبت زندگی، تحولی بزرگ در بهزیستی
مدیر كل بهزیستی استان كرمانشاه گفت: مراكز مثبت زندگی منشأ تحولات بزرگی در بهزیستی خواهد بود و آثار مثبتی برای سال های آینده خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار تابناك كرمانشاه اقدامات بهزیستی كرمانشاه در ایام دهه مباركه فجر شامل آذین بندی و نصب بنر و پوستر در ساختمان اداری و فضاهای غیر دولتی، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، رایگان نمودن خدمات توانبخشی در مراكز توانبخشی، برپایی جشن انقلاب در مراكز، ارتباطات رادیویی و تلویزیونی مسئولین به منطور انعكاس اقدامات و برنامه های بهزیستی بوده است.

همچنین افتتاح مسكن مددجویان كه شامل 22 واحد مسكونی مددجویان بوده و افتتاح آن در یكی از واحدها در روستای علی آباد انجام شد، جشنواره های ورزشی كه برخی اجرا و برخی به دلیل شیوع ویروس امیكرون به بعد از پیك كرونا موكول شد.

برگزاری میز خدمت، سفر رئیس سازمان بهزیستی به استان و دیدار با كاركنان (در ابتد با كاركنان شهرستان گیلانغرب سپس شهرستان كرمانشاه) نمایشگاه صنایع دست و غذایی مددجویان، مسابقات قرآنی برای خانواده كاركنان و مددجویان از دیگر برنامه های دهه مباركه فجر بوده است.

فرحناز محمدی در نشست خبری كه صبح امروز با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار كرد: اداره كل بهزیستی استان به شكل یك دستگاه حمایتی و تخصصی با جمعیت تحت پوشش بالغ بر 45 هزار خانوار در سراسر استان فعال است كه از این تعداد 36 هزار و 500 نفر مستمری بگیر هستند.

وی افزود: شاید بتوان گفت قالب فعالیت های تخصصی و حمایتی ما به كمك شركای اجتماعی مراكز غیر دولتی و با نظارت همكاران در بخش دولتی در حال انجام است، در حال حاضر 405 مركز غیر دولتی دارای مجوز از بهزیستی در حال فعالیت هستند.

مدیر كل بهزیستی استان كرمانشاه ادامه داد: اقدامات انجام شده در حوزه تخصصی و حوزه پیشگیری كه بیشتر در قالب فعالیت های پیشگیرانه است و در سطح 1 و 2 برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و محدودیت ها است شامل آموزش مهارت های زندگی، پیشگیری از خود كشی، برنامه پیشگیری از تنبلی چشم، پیشگیری از اعتیاد، برنامه های آموزشی در محیط های كار و همینطور برنامه هایی در مقاطع مختلف آموزشی به صورت مقطعی كه با همكاری آموزش و پرورش انجام می شود و .. می باشد.

وی گفت: برنامه ها در حوزه توانبخشی شامل ارائه خدمات به سالمندان در مراكز شبانه روزی و روزانه و خدمات به معلولین، تامین وسایل كمك بخشی، كمك هزینه پرستار به افراد قطع نخاع و .. اقدامات موثر در دفتر كودكان و نوجوانان مشتمل بر فعالیت های مراكز نگهداری كودكان، ایجاد مقدمات در راستای ترخیص فرزندان و اقداماتی كه در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی ما صورت می گیرد غالبا در قالب خدمات تلفنی خط اورژانس اجتماعی، مراكز مداخله، آموزش و توانمند سازی كودكان كار و .. است.

محمدی با بیان اینكه كمك به تامین مسكن مددجویان و ایجاد اشتغال به آن ها یكی دیگر از خدمات بهزیستی است، خاطر نشان كرد: یكی از اقدامات موثر در چند وقت اخیر راه اندازی مراكز مثبت زندگی بوده كه یك تحول بزرگ در بهزیستی است و قدم موثری در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف خواهد بود.

وی تاكید كرد: اگر چه هنوز برای جامعه هدف تعریف نشده و هنوز مراجعه مددجویان را به مراكز بهزیستی شهرستان داریم كه جا دارد این مبحث برای مددجویان قابل درك تر باشد و این نیازمند صبر و حوصله از سوی مراكز مثبت زندگی و جامعه هدف بهزیستی است، اما قطعا آثار این كار و تحول بزرگ در سال های آینده دیده می شود.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۲:۲۵ - ۲۱/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۹