دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

شروع اجرای طرح رصد شیوع معلولیت در استان قزوین
 
طرح تعیین شیوع و دلایل منجر به انواع كم توانی و معلولیت جامعه هدف بهزیستی استان قزوین اجرا می شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز قزوین، علی دهباشی پور مدیركل بهزیستی استان قزوین گفت: امسال 10 استان از جمله شروع اجرای طرح رصد شیوع معلولیت در استان قزوینقزوین طرح تعیین شیوع و دلایل منجر به انواع كم توانی و معلولیت جامعه هدف سازمان بهزیستی كشور و ایجاد سامانه رصد انواع دلایل منجر به كم توانی را اجرا می كنند.

هدف اصلی طرح تعیین شیوع انواع معلولیت منجر به كم توانی و شناسایی علل آن بر اساس عوامل جمعیت شناختی و محل سكونت است كه به تبع آن می توان به اهداف كاربردی دیگری مثل برنامه ریزی دقیق در خصوص حوزه های مختلف آموزشی و تجهیزات و لوازم و فضای آموزشی برای افراد دارای كم توانی با استفاده از اطلاعات جمعیت شناسی و پراكندگی جمعیت، تعیین اولویت های بهداشتی در برنامه های پیشگیرانه از بیماری های ایجاد كننده معلولیت و مشكلات مرتبط با سلامت به استناد آمار و اطلاعات كم توانی و علل ایجاد آن دست یافت.

این طرح برای 14 هزار نفر كه بصورت نمونه گیری سیستماتیك تصادفی انتخاب شده اند از طریق تكمیل پرسشنامه توسط پرسشگران دوره دیده انجام می شود و موارد ارجاعی به پزشكان دوره دیده جهت تشخیص نوع و شدت معلولیت ارجاع می گردد.

در نهایت پس از ثبت در سامانه ومشخص كردن میزان شیوع، موارد شناسایی شده جدید جهت تشكیل پرونده به معاونت توانبخشی معرفی می گردند.
   تاریخ: ۱۸:۴۱ - ۲۰/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۰