دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

هلال احمر و دانشگاه علوم توانبخشی در ارائه خدمات مراقبت در منزل همكاری می كنند
 
تهران - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با تاكید بر خودگردانی مراكز توانبخشی، درمانی و داروخانه های جمعیت هلال احمر، خدمات توانبخشی در منزل (Home Care ) را از جمله خدمات مورد نیاز جامعه معرفی كرد و لزوم توسعه آن از طریق تفاهم نامه همكاری با دانشگاه را یادآور شد.
هلال احمر و دانشگاه علوم توانبخشی در ارائه خدمات مراقبت در منزل همكاری می كنند تهران - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با تاكید بر خودگردانی مراكز توانبخشی، درمانی و داروخانه های جمعیت هلال احمر، خدمات توانبخشی در منزل (Home Care ) را از جمله خدمات مورد نیاز جامعه معرفی كرد و لزوم توسعه آن از طریق تفاهم نامه همكاری با دانشگاه را یادآور شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، پیمان نامدار با معرفی برخی ظرفیت های خدماتی، آموزشی، پژوهشی و فناوری های توانبخشی جمعیت هلال احمر در حوزه های توانبخشی و سلامت روان در داخل و خارج از كشور، فرصت استفاده از ظرفیت های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را در پیشبرد اهداف نظام و رفع مشكلات جامعه در این زمینه ها مغتنم شمرد.

حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی در این نشست به جایگاه خدمات توانبخشی بعد از بیماری های مزمن و بستری های طولانی، بیماری كرونا و به ویژه دوران حاد و پس از درمان طولانی مدت در بخش های مراقبت ویژه اشاره كرد و گفت: خدمات بیمارستان توانبخشی رفیده كه تحت پوشش این دانشگاه است، مطابق با استانداردهای روز دنیا و امكانات بیمارستان های توانبخشی در كشورهای پیشرفته، به صورت گروهی (Team work) ارائه می شود.

خانكه اشتغال 1200 دانشجوی تحصیلات تكمیلی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را ظرفیت ارزشمندی برای اجرای پروژه های مشترك تحقیقاتی و ارائه خدمات توانبخشی در منزل (Home Care ) دانست و گفت: با ارتباط خوبی كه دانشگاه با سازمان بیمه سلامت ایرانیان دارد، قرار است خدمات توانبخشی در بیمارستان رفیده و ارائه این خدمات در منزل، تحت پوشش بیمه قرار گیرد، و در این زمینه، می توان از ظرفیت های جمعیت هلال احمر نیز استفاده كرد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، همكاری های مشترك در حوزه های درمان، توانبخشی، سلامت روان و همكاری های آموزشی و پژوهشی با جمعیت هلال احمر را امكانپذیر دانست و خراسانی معاون درمان دانشگاه را به عنوان نماینده تام الاختیار دانشگاه، برای تنظیم تفاهم نامه همكاری و اجرای هرچه سریعتر برنامه های مشترك، معرفی كرد.

وی مقرر كرد تا هفته آینده، ظرفیت های دو طرف بررسی و مقدمات امضای این تفاهم نامه انجام شود.

پیمان پیشگاهی مدیركل توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به سابقه 60 ساله جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات توانبخشی، گفت: جمعیت هلال احمر با فعالیت 200 واحد در 196 منطقه كشور، گسترده ترین شبكه ارائه خدمات توانبخشی در كشور را دارد.

وی افزود: خدمات و رویكرد جمعیت هلال احمر از سال 1385 به سمت تقویت جنبه های علمی برده شد و رشد تحقیقات برای ارائه خدمات تخصصی تر مورد توجه قرار گرفت.

پیشگاهی به انجام مطالعه ای در جمعیت هلال احمر بر روی بیمارانی كه از پروتزهای زانو استفاده می كردند، اشاره كرد و گفت: در یك مقطع زمانی متوجه شدیم كه فقط 47 درصد بیماران از پروتزهای سفارشی زانو استفاده می كنند و برای دستیابی به علل عدم استفاده بقیه بیماران، مطالعه ای طراحی و تیمی متشكل از روانشناس، ارتوپد، فیزیوتراپ و كاردرمان شكل گرفت و با اجرای تحقیق روی این موضوع، 11 علت برای عدم استفاده بیماران استخراج شد و از طریق كار گروهی (Team work) میزان استفاده كنندگان به 92 درصد افزایش یافت.

مدیركل توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت كار گروهی و نتایج ارزشمند آن، افزود: با توجه به نتایج كار گروهی، درصدد راه اندازی تیم های تخصصی در زمینه سكته مغزی و توانبخشی سرطان هستیم، ضمن آنكه در بخش فناوری توانبخشی نیز بررسی كارشناسی بر روی ویلچر و ساخت و تولید آن براساس شرایط هر یك از بیماران آغاز شده است.

وی ضمن استقبال از همكاری های مشترك در زمینه های مختلف، شناسایی ظرفیت های دو طرف را برای تنظیم تفاهم نامه همكاری لازم دانست و آمادگی جمعیت هلال احمر را برای هرگونه همكاری اعلام كرد.

برچسب ها
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
- جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۵۷ - ۲۰/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴