دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

وب دا - تاكید معاون درمان وزارت بهداشت در نخستین سفر خود به شیراز؛ تلاش برای توسعه زیرساخت های ارایه خدمات درمانی به كودكان مبتلا به كووید19
 
تاكید معاون درمان وزارت بهداشت در نخستین سفر خود به شیراز؛ تلاش برای توسعه زیرساخت های ارایه خدمات درمانی به كودكان مبتلا به كووید19



معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در نخستین سفر خود به شیراز، از بخش های مختلف مركز آموزشی درمانی نمازی بازدید و بر تلاش برای توسعه زیرساخت های ارایه خدمات درمانی به كودكان مبتلا به كووید19 تاكید كرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دكتر «سعید كریمی» با همراهی دكتر «مهرداد شریفی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز، از بخش های مختلف این مركز آموزشی درمانی بازدید كرده و در گفت و گو با بیماران و همراهان آنان، میزان رضایتمندی از خدمات را بررسی كرد.

او همچنین در دیدار با سرپرست و مدیر بیمارستان، پزشكان و كاركنان بخش های مختلف این مركز آموزشی درمانی، از مسایل آنان آگاهی یافته و راهكارهای رفع مسایل موجود بررسی شد.


دكتر كریمی ضمن قدردانی از تلاش های كاركنان این بیمارستان به ویژه در روزهای بحرانی كرونا طی دو سال گذشته، به ارزیابی چالش ها و نیازمندی های این مركز درمانی پرداخت و پیرامون راهكارهای توسعه خدمات این مركز درمانی تبادل نظر شد.

او با بازدید از بخش های مختلف بیمارستان نمازی شامل بخش جدید در حال ساخت نورولوژی كودكان، بخش ام. آر.آی، بخش مراقبت های ویژه كودكان مبتلا به كووید19 و بخش آنژیوگرافی قلب، نحوه ارائه خدمت و چالش ها و نیازمندی های این مركز درمانی را مورد بررسی قرار داد.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت در گفت و گو با مسوولان و كاركنان بیمارستان، با اعلام آمادگی برای كاهش چالش های این مركز درمانی، نسبت به پیگیری برای رفع موارد مطرح شده در بازدید از این مركز درمانی بزرگ جنوب كشور، قول همكاری داد.

60 درصد افراد بستری در بخش های مراقبت های ویژه كووید 19 را بیماران زمینه ای تشكیل می دهند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این بازدید با اعلام آخرین گزارش های مربوط به وضعیت كرونا و بیماران بستری در استان فارس گفت: 60 درصد افراد بستری در بخش های مراقبت های ویژه كووید 19 را بیماران زمینه ای تشكیل می دهند.


دكتر«مهرداد شریفی» ضمن ارائه توضیحاتی از روند ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به كووید19، از افزایش تخت در بخش مراقبت های ویژه برای رسیدگی به این بیماران خبر داد.

او اعلام كرد: هم اكنون هزار و 78 بیمار مبتلا به كووید19 در بیمارستان های استان فارس بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می كنند، كه 141 مورد از این تعداد، كودكان هستند.

دكتر شریفی با اشاره به خدمت رسانی این مركز درمانی به بیماران جنوب كشور و استان های همجوار گفت: كاركنان این مركز درمانی به صورت شبانه روزی به ویژه در بحران كرونا با جانفشانی و ایثارگرانه مشغول به ارایه خدمات درمانی به مراجعان هستند.

این مقام مسوول در دانشگاه با اعلام اینكه بخشی از بیماران مراجعه كننده به این مركز درمانی از استان های دیگر هستند، خواستار ارتقای تجهیزات و امكانات تخصصی درمانی برای بخش های تخصصی این بیمارستان در راستای بهبود كیفی و افزایش خدمت رسانی به مردم شد.


همچنین دكتر «نیما مهدی زادگان» مدیر گروه كودكان دانشگاه نیز در این بازدید درباره روند خدمت رسانی به كودكان مبتلا به كووید19 به ویژه در بخش های مراقبت های ویژه توضیحاتی ارایه داد و درباره نیازهای این بخش مواردی عنوان كرد.

در این بازدید دكتر «محمدصادق مسعودی» سرپرست مركز آموزشی درمانی نمازی و «مهدی خان سالار» مدیر این بیمارستان، گزارشی از خدمات بخش های مختلف این بیمارستان و فرآیندهای پذیرش و درمان بیماران به معاون درمان وزارت بهداشت ارائه دادند.


دیگر برنامه ظهر امروز معاون درمان وزارت بهداشت پس از بازدید از بخش های مختلف بیمارستان نمازی، شركت در نشست هم اندیشی با حضور دكتر «سید وحید حسینی» سرپرست دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بود.

دكتر «سید وحید حسینی» سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست ضمن قدردانی از حضور معاون درمان وزارت بهداشت در شیراز، به تبادل نظر پیرامون مهم ترین مسایل و اولویت های حوزه سلامت استان و موارد مطرح شده در این سفر، پرداخت.
مهندس «ابوذر پاریزی» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، مهندس «مهدی فرجی كوجردی» مدیر حراست دانشگاه و دیگر مدیران ارشد این مركز درمانی نیز در این بازدید، معاون درمان وزارت بهداشت را همراهی می كردند./103
پایان خبر
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۸:۴۴ - ۲۳/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۶۶