دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

برگزاری قطعی كلاس های عملی دانشگاه ها و امتحانات پایان ترم
 

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: از سرگیری آموزش حضوری با جدیت در وزارت علوم دنبال می شود و برگزاری واحدهای درسی عملی و امتحانات پایان ترم قطعا حضوری است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، علی خاكی صدیق در اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه های معین استان ها (دانشگاه های مراكز استان ها) با اشاره به اینكه فرصت زیادی برای برنامه ریزی نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم نیمسال دوم وجود دارد؛ گفت قطعاً این امتحانات حضوری برگزار می شود و دانشگاه ها به گونه ای برنامه ریزی كنند كه حوزه های آزمون دروس با تراكم جمعیت كمتری مواجه باشد و در این راستا طولانی كردن ایام برگزاری امتحانات به ما كمك می كند.

وی افزود: برگزاری حضوری كلاس های عملی در زمان شیوع كرونا در دانشگاه ها تجربه شده است و این مهم با برنامه ریزی نحوه و زمان حضور دانشجویان در آزمایشگاه ها و رعایت پروتكل های بهداشتی این امكان وجود دارد.

معاون آموزشی وزیر علوم با تأكید بر اینكه با توجه به شرایط متفاوت و مختلف استان ها امكان برگزاری حضوری كلاس های درس در همه استان ها میسر نیست گفت: دلیلی برای برگزاری مجازی همه كلاس های درس نیست و باید به گونه ای برنامه ریزی كنیم كه حتماً تعدادی از دروس به شكل حضوری و برخی نیز به صورت آنلاین ارائه شود.

وی ارائه دروس به شكل تركیبی و استفاده از تجربیات آموزش الكترونیك در دوران كرونا را بسیار مهم دانست و گفت: منظور از حضوری شدن دانشگاه ها بازگشت به شرایط پیش از بهمن 98 نیست و قطعاً باید از روش آموزش تركیبی و مزایای آموزش الكترونیك و تولیدات درسی آنلاین همچنان بهره مند باشیم.

خاكی صدیق با بیان اینكه وزارت علوم به برخی از دشواری های دانشگاه ها در زمینه آموزش حضوری مانند مباحث خوابگاهی، تغذیه، حضور اعضای هیئت علمی و تأثیرات روانی دوران كرونا در دانشگاه ها آشنا هستند، گفت: لكن محوریت از سرگیری آموزش حضوری با رعایت شرایط هر استان است.

معاون آموزشی وزیر علوم بر حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در محیط دانشگاه تاكید كرد و گفت: حتی در استان هایی كه امكان برگزاری كلاس حضوری وجود ندارد، اعضای هیأت علمی باید در محل فعالیت خود حضور داشته باشند و از محل دانشگاه، آموزش های آنلاین و الكترونیكی خود را ارائه نمایند.

وی با بیان اینكه شرایط شیوع كرونا در استان های مختلف متفاوت است، گفت: معاونان آموزشی معین در شوراهای استانی با مراكز تصمیم گیر استانی و از همه مهمتر ستاد ملی كرونا در استان ها هماهنگ باشند و با توجه به دستورات و مصوبات این ستاد نسبت به از سرگیری آموزش حضوری اقدام كنند.

معاون آموزشی وزیر علوم تأكید كرد: بخشنامه ها و آیین نامه هایی كه این معاونت در زمان كرونا ابلاغ كرده است، همچنان به قوت خود باقی است و دانشگاه ها می توانند از تسهیلات آموزشی این مقررات استفاده كنند.

محمدرضا آهنچیان، مدیركل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم نیز در این جلسه اظهار داشت: دانشگاه ها اطلاعات اعضای هیئت علمی دانشجویان و كاركنان خود را به ستاد وزارت علوم اعلام كنند تا به قرارگاه ملی كرونا در وزارت كشور اعلام شود و آمار دقیق واكسیناسیون دانشگاهیان از پایگاه این قرارگاه استخراج و به دانشگاه ها اعلام شود.

وی با اشاره به اینكه ستاد از سرگیری آموزش حضوری در اردیبهشت ماه 1400 در وزارت علوم تشكیل شده است گفت: مهمترین عملكرد این ستاد ارتباط با مراجع اصلی مقابله با كرونا و قرارگاه عملیاتی مقابله با كرونا در وزارت كشور و ابلاغ دستورالعمل های لازم به دانشگاه ها بوده است و در هفته گذشته نیز آخرین پروتكل های بهداشتی به دانشگاه ها ابلاغ شد.

مدیركل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی با اشاره به اینكه آموزش الكترونیك دارای ضوابط و شرایط ویژه خود است گفت: بعضی از دانشگاه ها در زمینه تولید محتوای الكترونیك از مزیت و تجربه زیادی برخوردار هستند كه بهتر است از تجربیات و توانایی خود را با دانشگاه های استان خود به اشتراك بگذارند.

وی با اشاره به اینكه پیشرفت تحصیلی دانشجویان برای مسئولان وزارت علوم و دانشگاه ها بسیار مهم است گفت: در شیوه آموزش آنلاین نیز باید سرفصل های درسی به صورت كامل و با محتوای درسی مطلوب ارائه شود.

منبع

جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و كنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده كنید.
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت كنید .
كانال تلگرام پرتال دانشگاهی را به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال كنید.
منبع خبر:
اخبار دانشگاهی
   تاریخ: ۰۸:۳۷ - ۲۳/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۱