دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

شناسایی بالغ بر 80 هزار معلول در خوزستان
 
اهواز- سرپرست اداره بهزیستی خوزستان با اشاره به شناسایی بالغ بر 80 هزار معلول در استان گفت: یك هزار هزار مؤسسه و مركز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی خوزستان فعالیت می كنند.
شناسایی بالغ بر 80 هزار معلول در خوزستان اهواز- سرپرست اداره بهزیستی خوزستان با اشاره به شناسایی بالغ بر 80 هزار معلول در استان گفت: یك هزار هزار مؤسسه و مركز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی خوزستان فعالیت می كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران كریمیان بعد از ظهر امروز سه شنبه ضمن دیدار با حجت الاسلام «سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد» نماینده ولی فقیه در خوزستان از شناسایی بالغ بر 80 هزار معلول در استان خبر داد و اظهار كرد: یك هزار هزار مؤسسه و مركز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی خوزستان فعالیت می كنند.

سرپرست اداره بهزیستی خوزستان افزود: همچنین 32 هزار خانوار بی سرپرست و آسیب دیده تحت پوشش بهزیستی خوزستان هستند كه از خدمات مختلف این نهاد بهره مند می شوند.

وی بیان كرد: حدود 4 هزار معلول، سالمند، كودك بی سرپرست یا بد سرپرست و آسیب دیده اجتماعی در 120 مركز شبانه روزی بهزیستی خوزستان نگهداری و به آنها خدمات مختلف توانبخشی و مراقبتی ارائه می شود.

اعطای تسهیلات

كریمیان خبر داد: از ابتدای سال 1400 تاكنون به 650 خانوار تحت پوشش و در مجموع 300 میلیارد ریال كمك های بلاعوض مسكن بین 300 -500 میلیون ریال به هر خانوار و به 950 نفر از افراد تحت پوشش و در مجموع 800 میلیارد ریال، به هر نفر مبلغی بین 500 تا یك میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی برای راه اندازی مشاغل خرد و كوچك و خانگی پرداخت شده است.

كریمیان افزود: در دو سال اخیر 190 مركز مثبت زندگی در سراسر استان راه اندازی شده كه به عنوان بهزیستی های كوچك 22 خدمت را در تمام شهرها و دور افتاده ترین نقاط استان به جامعه هدف تحت پوشش ارائه می كنند؛ همچنین در شهر اهواز نیز 30 مركز مثبت زندگی در محلات مختلف و حاشیه ای راه اندازی شده است.

سرپرست اداره بهزیستی خوزستان گفت: بهزیستی استان آماده راه اندازی میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه به منظور پاسخگویی به مشكلات نمازگزاران در روزهای جمعه است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۲۲:۴۱ - ۱۰/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۳