دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمات توانبخشی ویژه بیماری های نادر در هلال احمر
 
تهران - ایرنا - مدیركل توانبخشی جمعیت هلال احمر از ارائه اختصاصی خدمات توانبخشی به مبتلایان بیماری های نادر در مراكز توانبخشی این جمعیت در كشور خبر داد.
ارائه خدمات توانبخشی ویژه بیماری های نادر در هلال احمر تهران - ایرنا - مدیركل توانبخشی جمعیت هلال احمر از ارائه اختصاصی خدمات توانبخشی به مبتلایان بیماری های نادر در مراكز توانبخشی این جمعیت در كشور خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، پیمان پیشگاهی به مناسبت روز جهانی حمایت از مبتلایان به بیماری های نادر گفت: خدمات توانبخشی بیماران، عموماً تحت پروتكل های درمانی با اهداف مدون و مشخص ارائه می شود در حالی كه توانبخشی بیماران مبتلا به بیماری های نادر كاملاً وابسته به نیازهای اختصاص هر فرد است كه در مراكز توانبخشی هلال احمر تلاش می شود این نیازها، با تكیه بر دانش و مهارت متخصصین رشته های مختلف توانبخشی به صورت تیمی به كاربردی ترین شكل ارائه می شود.

وی افزود: مراكز توانبخشی هلال احمر با 60 سال تجربه در ارائه خدمات توانبخشی در ایران، علاوه بر نیازهای جسمی توان خواهان به نیازهای روحی و روانی آن ها نیز توجه دارند و روانشناسان به عنوان عضو موثری از تیم توانبخشی در كنار سایر متخصصین پزشكی، فیزیوتراپی، كاردرمانی، گفتاردرمانی و دیگر كلنیك های تخصصی به تطبیق شرایط روحی فرد با مشكلات ناشی از بیماری كمك می كنند.

مدیركل توانبخشی جمعیت هلال احمر پیشگاهی با اشاره به نمونه موفقیت آمیز در توانبخشی بیمار مبتلا به «میوپاتی» گفت: این خانم جوان پس از آنكه به تجویز پزشك متخصص آماده انصراف از كار و خانه نشینی بود؛ با توصیه یكی از آشنایان به مركز جامع توانبخشی هلال احمر در تهران مراجعه كرد و اكنون سال هاست كه توانسته با كاهش سرعت رشد بیماری، كارمند یك اداره دولتی باشد، رانندگی كند و تحصیلات عالی خود را در دانشگاه ادامه دهد بدون آنكه كسی از همكاران یا هم كلاسی هایش بداند كه بیماری او هر روز بخشی از عضلات بدن را تخریب می كند و قدرت حركت را از بیمار می گیرد.

هرساله آخرین روز ماه فوریه به عنوان روز جهانی حمایت از مبتلایان به بیماری های نادر شناخته می شود كه امسال مصادف با نهم اسفند ماه است.

برچسب ها
- جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
- سازمان امداد و نجات هلال احمر
- سازمان جوانان جمعیت هلال احمر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۹:۳۷ - ۰۹/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۴