دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

نقش موثر تشكل های مردمی در كاهش آسیب های اجتماعی
 
ایجاد فرهنگ زندگی سالم و پیشگیری از افزایش آمار طلاق و اعتیاد نیازمند اهتمام جدی دستگاه های اجرایی است.


طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت:چالش سازی و تراكم سازی در حوزه آسیب های اجتماعی بخشی از اهدف دشمن است و وقتی مشكلات اقتصادی زیادشود بیكاری و پس از آن طلاق ،سرقت، اعتیاد هم افزایش می یابد.

او گفت: ازظرفیت تشكل های مردمی در حوزه آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق باید بیشتر استفاده شود چرا كه وقتی از ظرفیت خود مردم استفاده شود نتیجه آن بهتر خواهدبود.

او گفت:برای كاهش آسیب های اجتماعی باید مشكلات به صورت ریشه ای بررسی و حل شود.

جلسه كارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده به منظور بررسی و ارائه راهكار های شناسایی كانون های آسیب پذیر اجتماعی و كاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد.

فرهنگ سازی، آموزش مهارت زندگی سالم و نشاط اجتماعی یكی از الویت های این كار گروه است.

او گفت: فضا های آموزشی و مدارس در یادگیری نسل جوان بسیارتاثیرگذار است و بنابراین باید برنامه های عملیاتی، آموزشی مناسب برای این سنین در آموزش و پرورش برای جلوگیری از افزایش آمار طلاق و اعتیاد دربین دانش آموزان تهیه شود.

طالبی گفت:ادارات مرتبط موظفند با همكاری دانشگاه ها در حوزه جوانان مخصوصا آموزش های مربوط به قبل از ازدواج جهت كاربردی شدن این آموزش ها با تشكیل كارگاه ها، شناسایی افراد آسیب پذیر و مشاوره اقدام نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گفت: اعتیاد در جامعه رو به افزایش دارد و باید یك تعاملی بین ارگان علوم پزشكی و بهزیستی برقرارشود تا مراقبت های بعد از پاكی اعتیاد ازجمله برطرف كردن بیكاری و شغل برای این افراد دراولویت قرار بگیرد.
   تاریخ: ۱۱:۰۷ - ۱۱/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۰