دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

تلاش بانوان وزنه بردار معلول برای حضور در مسابقات برون مرزی
 
نایب رییس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان با اشاره به ارتقاء ركورد بانوان وزنه بردار در سومین دوره مسابقات قهرمانی كشور، گفت: امیدوارم بسترهای لازم برای تشكیل تیم ملی بانوان وزنه بردار معلول و حضور آنها در مسابقات برون مرزی زودتر فراهم شود.
تلاش بانوان وزنه بردار معلول برای حضور در مسابقات برون مرزی مژگان نصیری در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی از ركورد بانوان وزنه بردار معلول در سومین دوره مسابقات قهرمانی كشور، اظهار كرد: این دوره مسابقات تحت نظر كمیته بین المللی پارالمپیك با حضور 63 وزنه بردار برگزار شد كه 6 نفر از بانوان وزنه بردار به دلیل مثبت بودن تست كرونای آنها در مسابقات حضور نداشتند. در این دوره كلیه فعالیت ها اعم از داوری، مربیگری و حتی وزنه گذاری توسط بانوان انجام شد كه این موضوع برای نماینده IPC جالب و قابل توجه بود.

وی گفت: در حاشیه برگزاری مسابقات همچنین یك دوره كارگاه آموزشی برای ارتقای سطح علمی و تجربه اندوزی مربیان و داوران نیز برگزار شد كه در امر قضاوت و مربیگری بسیار موثر بود.

نصیری تصریح كرد: با وجود این كه مسابقات در شرایط كرونایی برگزار می شد، اما استقبال بانوان وزنه بردار از سومین دوره مسابقات قهرمانی كشور راضی كننده بود و ركوردهای خوبی نسبت به دو دوره قبل به ثبت رسید كه امیدواركننده بود.

نایب رییس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان در پاسخ به این پرسش كه چقدر امیدوار به تشكیل تیم ملی بانوان بعد از برگزاری سومین دوره مسابقات قهرمانی كشور هستید، خاطرنشان كرد: تلاش فدراسیون توسعه كیفی این رشته و شناسایی و پرورش استعدادها است تا كم كم با فراهم شدن بسترهای لازم، تیم ملی بانوان وزنه بردار را نیز زودتر تشكیل دهیم. البته برای این كار باید سطح ركورد بانوان به سطح ركوردهای جهانی نزدیك شود تا امكان تشكیل تیم ملی و حضور در مسابقات برون مرزی را داشته باشیم.

وی در پایان پیرامون این پرسش كه آیا نماینده IPC از روند مسابقات راضی بود، گفت: وی معتقد بود كه سطح ركورد بانوان نسبت به دو دوره قبل پیشرفت قابل توجهی داشته و امیدوار بود كه هر چه زودتر شاهد حضور بانوان وزنه بردار ایران در مسابقات بین المللی باشد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۲۳ - ۱۱/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۳