دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

هزینه همسان سازی حقوق بازنشستگان و تسهیلات خانواده ایثارگران تعیین شد
 
نمایندگان مجلس هزینه همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، كشوری و لشگری و همچنین تسهیلات خانواده شهداء و ایثارگران را تعیین كردند.
بر اساس مصوبه مجلس، 900 هزار میلیارد ریال برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و استمرار همسان سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی اختصاص داده شد.

همچنین 200 هزار میلیارد ریال به بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ارائه خدمات بیمه درمان تكمیلی ایثارگران، ارائه خدمات درمان و توانبخشی، شهریه دانشجویی برای جامعه هدف، خدمات اشتغال و پرداخت معوقات و مطالبات ایثارگران و خانواده معظم شهداء، مسكن، مددكاری، واگذاری خودرو به ایثارگران، خرید ویلچر و آمبولانس، درمان جانبازان اعصاب و روان، كمك به جانبازان و رزمندگان معسر و پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر كمك ها در نظر گرفته شد.

نمایندگان مجلس، 90 هزار میلیارد ریال به سازمان بازنشستگی كشوری برای استمرار همسان سازی بازنشستگان كشوری و 50 هزار میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی نیرو های مسلح برای استمرار همسان سازی بازنشستگان لشكری اختصاص دادند.

به علاوه 60 هزار میلیارد ریال از منابع اعتباری (از ردیف ها، جداول و ردیف های هزینه ای مربوطه) برای كمك به آبرسانی روستایی، راه روستایی و طرح هادی و بهسازی روستا ها، راه ها و آبرسانی عشایری، بیمه قالیبافان، زنان سرپرست خانواده، مساعدت به زندانیان زن، مساعدت به زندانیان بدهكار مهریه و پرداخت مطالبات معوق معلمان مأمور به خارج از كشور اختصاص داده شد.

مصوبات مجلس باید در شورای نگهبان رسیدگی شود.
   تاریخ: ۱۳:۰۷ - ۱۵/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۸