دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

كاشت رایگان پای مصنوعی برای جانبازان
 
برای نخستین بار در ایران كاشت پای مصنوعی برای یك جانباز 70 درصد در رشت انجام شد.


عباسپور در خصوص انجام این عمل با اشاره به اینكه عمل جراحی كاشت پا در 2 مرحله انجام می شود، گفت: عمل دوم 45 روز بعد از جراحی اول انجام می شود و طی آن ایمپلنت در داخل استخوان كاشته می شود و بیمار بعد از این عمل جراحی می تواند همانند انسان سالم راه برود.

این عمل برای نخستین بار در كشور بر روی سلیمان رییسی جانباز 70 درصد خوزستانی انجام شد.

سلیمان رییسی سال 65 در منطقه شلمچه به درجه جانبازی نائل شد و 35 سال از ناحیه پا قطع عضو بود و سال ها از پروتز سوكت دار استفاده می كرد.

محسن كبیری، مسول فنی آرتز و پروتز شركت متد كه 28 سال كارش ساخت پروتز سوكت دار برای جانبازان است با اشاره به اینكه با كاشت پای مصنوعی یا ایمپلنت درون استخوان، دیگر بافت پای قطع شده همانند پروتز های سوكت دار در یك محیط بسته شده قرار نمی گیرد و عضلات تغییر حجم نمی دهند گفت: این شیوه درمان از انحراف ستون فقرات، زخم های سایشی روی پوست و تعریق زیاد جلوگیری كرده و بیمار حس پای طبیعی را دارد.

نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیر مركز آرتز و پروتز كوثر كه برای مشاهده نتیجه این عمل جراحی از تهران به رشت آمده بود خبری خوش برای جانبازان داشت.

به گفته محمد علی عامریان، 15 درصد جانبازان كشورمان از ناحیه پا قطع عضو هستند و هزینه جراحی عمل كاشت پای مصنوعی برای این جانبازان رایگان است و هزینه آن را ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و شركت متد با بیمه های تكمیلی پرداخت می كند.
   تاریخ: ۰۹:۴۷ - ۱۶/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۶