دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

120 فرد دارای اختلال اتیسم تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
 
سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت:از مجموع 120 فرد دارای اختلال اتیسم تحت پوشش بهزیستی زنجان 30 نفر خدمات آموزشی - توانبخشی روزانه دریافت می كنند.
حسینی بااشاره به غربالگری كودكان 2 تا 5 سال از نظر اختلال طیف اتیسم، گفت: هدف از برنامه غربالگری اختلال طیف اتیسم پیشگیری از روند پیشرفت بیماری یا بروز علائم بیشتر و یا اقدام به موقع برای توانبخشی و درمان به منظور كاهش هزینه ها برای خانواده ها و جامعه است.

او با اشاره به خدمات تشخیصی در سامانه غربالگری اختلال طیف اتیسم، گفت: چنانچه والدین توانخواه به هر نحو مایل به مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی یا پایگاه های غربال نباشند می توانند نسبت به تكمیل آزمون هیوا در سامانه autism.behzisti.net اقدام كنند و گزارش وضعیت فرزند خود را از سامانه دریافت كنند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: خانواده به عنوان عامل مهمی در افزایش سطح مداخلات در این اختلال محسوب می شود و برنامه غربالگری به عنوان برنامه ای خانواده محور در نظر گرفته شده و لذا پس از تشخیص قطعی اختلال طیف اتیسم برای تمامی خانواده هایی كه دارای كودكان مبتلا به این طیف هستند، برنامه و بسته آموزشی تهیه شده به نام روزنه ارائه می شود تا روند مداخلات در درون مركز و نیز در درون خانواده همپای هم پیش رود.

حسینی گفت: مركز آموزشی-توانبخشی اتیسم كوشان زنجان تنها مركز تخصصی بهزیستی در استان است كه به امور كودكان مبتلا به اوتیسم در امر غربالگری، تشخیص، درمان، آموزش، مددكاری و ... می پردازد.
   تاریخ: ۱۵:۰۹ - ۱۴/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۲