دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمات تشخیصی در سامانه غربالگری اختلال طیف اُتیسم
 
سرپرست اداره كل بهزیستی استان زنجان گفت: والدین می توانند از طریق آزمون هیوا در سامانه https://autism.behzisti.net اقدام كنند.
ارائه خدمات تشخیصی در سامانه غربالگری اختلال طیف اُتیسم سلمان حسینی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با غربالگری كودكان 2 تا 5 سال از لحاظ اختلال طیف اتیسم در استان زنجان، اظهار كرد: برنامه غربالگری اختلال طیف اُتیسم در راستای پیشگیری از روند پیشرفت بیماری یا بروز علائم بیشتر و یا اقدام بموقع برای توانبخشی و درمان به منظور كاهش هزینه ها برای خانواده ها و جامعه است.

وی در رابطه با ارائه خدمات تشخیصی در سامانه غربالگری اختلال طیف اُتیسم، افزود: اگر والدین تمایلی به مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی استان زنجان یا پایگاه های غربالگری نباشند، می توانند نسبت به تكمیل آزمون هیوا در سامانه https://autism.behzisti.net اقدام و گزارش وضعیت فرزند خود را از سامانه دریافت كنند.

این مسئول با بیان اینكه برنامه غربالگری به عنوان برنامه ای خانواده محور در نظر گرفته شده است، تصریح كرد: پس از تشخیص قطعی اختلال طیف اُتیسم برای همه خانواده هایی كه دارای كودكان مبتلا به طیف اوتیسم هستند، برنامه و بسته آموزشی تهیه شده به نام «روزنه» ارائه می شود كه شامل 5 كتابچه آموزشی و اسباب بازی های هدفمند است.

سرپرست اداره كل بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه 120 فرد دارای اختلال اتیسم تحت پوشش این اداره كل، خاطرنشان كرد: روزانه 30 نفر خدمات آموزشی - توانبخشی دریافت می كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۵۸ - ۱۴/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۰