دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی صرف كاهش هزینه درمان شود
 
در نامه اعضای مجمع عمومی و رؤسای نظام پزشكی های كشور به رئیس كل سازمان نظام پزشكی ایران، پیشنهاد شده بخشی از منابع حاصل از حذف ارز 4200 تومانی صرف كاهش هزینه های درمان مردم شود.
منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی صرف كاهش هزینه درمان شود در نامه اعضای مجمع عمومی و رؤسای نظام پزشكی های كشور به رئیس كل سازمان نظام پزشكی ایران، پیشنهاد شده بخشی از منابع حاصل از حذف ارز 4200 تومانی صرف كاهش هزینه های درمان مردم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین كرمپور رئیس شورای هماهنگی نظام پزشكی هرمزگان گفت: این نامه به امضای بیش از 200 تن از اعضای مجمع عمومی و رؤسای نظام پزشكی های كشور رسیده و نویسندگان نامه ضمن حمایت از درخواست بازنگری در تعرفه خدمات درمانی و پزشكی، خواستار پیگیری مواردی توسط رئیس نظام پزشكی كشور شدند.

در متن این نامه خطاب به محمد رئیس زاده رئیس كل سازمان نظام پزشكی ایران، آمده است: همانگونه كه مستحضر هستید در قانون برنامه سال 1401 ارز 4200 تومانی حذف شده است و به زودی هزینه های سرسام آور ارزی و ریالی ناشی از تورم، كمر سیستم درمانی كشور را خواهد شكست.

در شرایطی كه تعرفه خدمات تشخیصی-درمانی سال 1401 با قیمت واقعی خدمات فاصله ی زیادی دارد، انتظار می رود بخشی از منابع حاصل از حذف ارز 4200 تومانی صرف كاهش هزینه كرد مردم جهت امر درمان شود، و با افزایش سرانه ی درمان كشور، بیمه ها وظیفه ی خود (پوشش 70 درصدی در بخش سرپایی و 90 درصدی در بخش بستری) را به صورت كامل به عهده گرفته و انجام بدهند.

پیشنهادات امضا كنندگان نامه

1- دستور فرمائید نرخ واقعی خدمات تشخیصی، درمانی، دارویی و توانبخشی كه توسط سازمان نظام پزشكی به روش كاملاً علمی و بر اساس اطلاعات واقعی استخراج شده است، بر اساس قانون اعلام شود، تا مبنایی علمی و قانونی برای تعیین تعرفه فراهم آید.

2- بر اساس قانون 70 درصد هزینه درمان در بخش سرپایی باید توسط سازمان های بیمه پایه تأمین شود و پرداختی از جیب مردم باید به 30 درصد كاهش یابد؛ در قانون بودجه امسال نیز به این سازمان ها اجازه داده شده كه فاصله تعرفه دولتی و خصوصی را پوشش دهند. از سیاستگذاران كشور بخواهید بخشی از درآمد حاصل از آزاد سازی نرخ ارز، به منظور تأمین بودجه درمان به طور نشاندار به سازمان های بیمه گر اختصاص داده شود.

جامعه پزشكی مسلماً در زمینه هرچه شفاف تر شدن نرخ واقعی خدمات پزشكی و همچنین كاهش پرداختی از جیب مردم حاضر به همه گونه پشتیبانی از اقدامات رئیس كل سازمان نظام پزشكی ایران خواهند بود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۳۱ - ۱۴/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۸