دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

صف انتظار برای كاشت حلزون شنوایی به صفر رسید
 
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، ضمن اعلام اینكه صف انتظار برای دریافت پروتز به صفر رسیده است، از تحویل فوری 688 پروتز حلزون شنوایی به مراكز كاشت خبرداد.
صف انتظار برای كاشت حلزون شنوایی به صفر رسید رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، ضمن اعلام اینكه صف انتظار برای دریافت پروتز به صفر رسیده است، از تحویل فوری 688 پروتز حلزون شنوایی به مراكز كاشت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین صفوی، درباره آخرین اقدامات انجام شده برای كودكان نیازمند كاشت حلزون اظهار داشت: با توجه به دستور وزیر بهداشت در خصوص اجرای طرح ملی تحول كاشت حلزون شنوایی جهت تسریع و تسهیل در امر رسیدگی به مشكلات بیماران ناشنوای كاندید عمل كاشت حلزون شنوایی و به حداقل رساندن صف انتظار و پیرو مذاكرات و مصوبات جلسات كمیسیون كشوری كاشت حلزون بلافاصله مراحل تأمین و تخصیص پروتز به همه بیماران در نوبت انتظار عمل كاشت حلزون در دستور كار هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران قرار گرفت.

وی افزود: هیأت امنای صرفه جویی ارزی با تسریع در تأمین حلزون شنوایی، حواله 688 دستگاه پروتز جهت تحویل به مراكز كاشت حلزون سراسر كشور صادر و به این ترتیب صف انتظار بیماران برای دریافت پروتز از هیأت امنای صرفه جویی ارزی به صفر رسید.

رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تصریح كرد: با احتساب 521 دستگاه پروتز ارسالی به مراكز كاشت حلزون پیش از اعلام آغاز اجرای طرح ملی كاشت حلزون شنوایی، مجموع حواله های صادره برای تحویل پروتز به مراكز كاشت حلزون از ابتدای سال جاری تا تاریخ نهم شهریورماه سال 1401 به 1209 دستگاه رسیدكه در مقایسه با آمار پروتزهای تحویلی در شش ماهه اول سال گذشته این تعداد یك ركورد محسوب می شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۴:۳۱ - ۲۲/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۸۸