دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه اندازی مهدهای سالمندی در كشور
 
مدیرعامل موسسه خیریه كهریزك از راه اندازی مهدهای سالمندی در سراسر كشور خبر داد.
راه اندازی مهدهای سالمندی در كشور
مدیرعامل موسسه خیریه كهریزك از راه اندازی مهدهای سالمندی در سراسر كشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز علی كامیار دادستان دیوان محاسبات كشور به همراه حمید قبادی دانا مدیرعامل موسسه خیریه كهریزك، حسین نحوی نژاد مدیر موسسه خیریه كهریزك، یوسف رضایی معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از بخش های مختلف آسایشگاه كهریزك بازدید كردند.

حمید قبادی دانا در حاشیه بازدید از این مجموعه با اشاره به اینكه 1859 پرسنل اعم از مادریار، كودك یار، خدمات و ... در آسایشگاه كهریزك فعالیت دارند، گفت: این افراد با توجه به شرایط و نوع كارشان بار سختی روبرو هستند اما با تمام توان به مددجویان خدمت رسانی می كنند.

وی با بیان اینكه در حال حاضر 1700 مددجو در آسایشگاه كهریزك از خدمات بهره می برند، تصریح كرد: آسایشگاه محلی است برای زندگی این عزیزان و تلاش شده كه علاوه بر خدمات درمانی و توانبخشی، خدمات فرهنگی اجتماعی نیز به این عزیزان ارائه شود.

مدیرعامل موسسه خیریه كهریزك ادامه داد: تا پایان سال 1400 سرانه اقامت هر یك از مددجویان در آسایشگاه كهریزك حدود 10 میلیون تومان محاسبه شده است كه با توجه به شرایط اقتصادی ما در برخی از هزینه ها شاهد افزایش 300 درصدی بوده ایم.

قبادی دانا با اشاره به اینكه در گذشته ماهیانه 5 میلیارد تومان هزینه پوشینه مددجویان آسایشگاه كهریزك می شد، گفت: این رقم در سال 1401 به حدود 15 میلیارد تومان در ماه رسیده است.

وی با بیان اینكه میانگین عمر سالمندان در آسایشگاه كهریزك قابل مقایسه با سایر مراكز نگهداری نیست، افزود: شعار ما در آسایشگاه كهریزك زندگی كردن برای این عزیزان است و این مسئله به خوبی محقق شده است.

مدیرعامل موسسه خیریه كهریزك همچنین با اشاره به موفقیت آسایشگاه كهریزك در ایام كرونا، خاطرنشان كرد: با اقداماتی كه در آسایشگاه كهریزك در پیك های مختلف كرونا انجام گرفت، مرگ و میرها نسبت به سایر مراكز كمتر بود حتی به گونه ای بود كه مرگ و میرهای ما نسبت به سنوات قبل كاهش پیدا كرد.

قبادی دانا همچنین به ارائه خدمات مجموعه درمانی خیریه جوادالائمه واقع در جنوب شرق تهران گفت: در این مجموعه نیز روزانه هزار نفر مراجعه می كنند و از خدمات مناسب و مختلف بهره می برند. به طوری كه یكی از خدمات تخصصی درمانگاه جوادالائمه؛ خدمات چشم پزشكی است كه در كنار این خدمات باید به بخش های ارتوپدی، آزمایشگاهی و ... اشاره كرد.



وی ادامه داد: در مجموعه آسایشگاه كهریزك علاوه بر نگهداری سالمندان، 120 بیمار MS نیز نگهداری می شوند ضمن اینكه در مركز كهریزك كرج نیز بالغ بر 100 كودك و نوجوان مبتلا به اوتیسم نگهداری می شوند كه با تلاش های صورت گرفته شده در سال گذشته تعدادی از آنها در مدارس عادی مشغول به تحصیل شدند.

مدیرعامل موسسه خیریه كهریزك با بیان اینكه هم اكنون ماهیانه 21 میلیارد تومان در قالب حقوق و دستمزد به 1850 پرسنل و همچنین حدود 20 میلیارد تومان در قالب مصارف عمومی در آسایشگاه كهریزك هزینه می شود، گفت: از این مبلغ بالغ بر 90 درصد توسط مردم تامین و كمتر از 10 درصد از منابع دولتی استفاده می شود.

قبادی دانا همچنین با اشاره به طرح ویژه آسایشگاه كهریزك مبنی بر راه اندازی مهدهای سالمندی در سراسر كشور گفت: با توجه به اینكه ما در آینده جمعیت سالمندی روبه رو هستیم راه اندازی مهدهای سالمندی می تواند بخش اندكی از مشكلات این حوزه را كاهش بدهد.

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر حدود 10 میلیون سالمند در كشور زندگی می كنند، گفت: طرح سالمندی ایده جدید آسایشگاه كهریزك است كه البته ما اخیرا با بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران در حال مذاكره هستیم تا با استفاده از فضاهای آنها بتوانیم این طرح را اجرا كنیم همچنین از شما و دادستانی و دیوان محاسبات كشور نیز درخواست می كنیم كه در این زمینه مساعدت كنید.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۲:۳۷ - ۲۲/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۰