دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهزیستی اردبیل كوتاه قامتان دارای مهارت را برای دریافت وام اشتغال معرفی می كند
 
اردبیل - ایرنا - معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان اردبیل گفت: كوتاه قامتان به شرط داشتن پرونده در این اداره كل و دارا بودن گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای، برای دریافت تسهیلات اشتغال معرفی می شوند.
بهزیستی اردبیل كوتاه قامتان دارای مهارت را برای دریافت وام اشتغال معرفی می كند اردبیل - ایرنا - معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان اردبیل گفت: كوتاه قامتان به شرط داشتن پرونده در این اداره كل و دارا بودن گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای، برای دریافت تسهیلات اشتغال معرفی می شوند.

رضا محمدی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: اداره كل بهزیستی استان اردبیل از نظر حمایت گروهی از كوتاه قامتان می تواند زمینه مهارت آموزی رایگان آنها را با همكاری مراكز فنی و حرفه ای فراهم كند و كوتاه قامتان می تواننداز

تسهیلات خوداشتغالی و حق بیمه كارفرمایی، خویش فرمایی و آموزش كار و مهارت در كارگاه های تیپ یك و دو بهزیستی بهره مند شوند.

وی درباره حمایت های فردی بهزیستی از كوتاه قامتان نیز گفت: حمایت های فردی مطابق دستورالعمل های سازمانی شامل كمك هزینه درمان، پرداخت مستمری ماهانه و مناسب سازی محیط زندگی ، تامین وسایل نقلیه و كمك هزینه مسكن می شود.

محمدی ادامه داد: در استان اردبیل، یك انجمن كوتاه قامتان تاسیس و فعال شده است و كوتاه قامتان، از دیدگاه سازمان بهزیستی به عنوان معلولان جسمی و حركتی محسوب می شوند.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان اردبیل گفت: كوتاه قامتان به فراخور نیازهای جسمی و حركتی خود و بر حسب دستورالعمل های سازمانی از خدمات بهزیستی برخوردار می شوند.

او تاكید كرد: با وجود اینكه كوتاه قامتان استان اردبیل مجوز انجمن خود را از وزارت كشور و استانداری اردبیل اخذ كرده اند، اما این امر دلیل بر حمایت نشدن از ناحیه بهزیستی نیست و اداره كل بهزیستی اردبیل، انجمن كوتاه قامتان استان را به عنوان یك تشكل غیردولتی به رسمیت می شناسد و از آن حمایت می كند.

انجمن كوتاه قامتان اردبیل 200 نفر عضو دارد و یكی از آنها خواستار بررسی شرایط و زمینه های حمایت اداره كل بهزیستی استان از این قشر از خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز اردبیل شده بود.

استان اردبیل دارای یك میلیون و 280 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان است .

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- تسهیلات بانكی
- معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور
- استان اردبیل
- اشتغال زایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۴۲ - ۲۳/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۵