دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمانگاه "دكتر وامقی" برای خدمات دهی به پرسنل و دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی آغاز به كار كرد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

درمانگاه "دكتر وامقی" برای خدمات دهی به پرسنل و دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی آغاز به كار كرد

درمانگاه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی كه به نام نیك استاد فرهیخته مرحومه دكتر " روشنك وامقی " مزین شده است، امروز (سه شنبه) با حضور اعضای خانواده دكتر وامقی، ریاست دانشگاه، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، و جمعی از معاونان و مدیران این دانشگاه آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه در نشستی كه به همین منظور در سالن حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین و دهه صفر، و تشكر از دكتر لایقی معاون درمان دانشگاه كه مدتی در تلاشند تا درمانگاهی برای ارائه خدمات مورد نیاز دانشجویان، همكاران و عزیزانشان در دانشگاه داشته باشیم، گفت: گرامی بداریم یاد و خاطره همكار بزرگوارمان خانم دكتر وامقی كه از فرهیختگان این دانشگاه بودند و در زمانی كه اتاق اینجانب در مجاورت اتاق ایشان بود، شاهد تلاش بی وقفه و بدون ادعا و حاشیه این بانوی فرهیخته بودم كه آثار آن تلاش در دانشگاه ماندگار است.

وی افزود: دكتر لایقی ، نامگذاری درمانگاه به نام خانم دكتر وامقی را پیشنهاد دادند و خوشبختانه در شورای فرهنگی دانشگاه نیز مورد استقبال قرار گرفت و تقریبا همه موافق این موضوع بودند و برای اینجانب جالب بود كه همه بدنه دانشگاه نسبت به ایشان حسن ظن دارند و دكتر لایقی هم زحمت زیادی كشیدند و ساختمانی كه برای این منظور پیش بینی شده بود، تجهیز كردند و ان شاالله كه این درمانگاه نیز به مانند خودشان، منشاء خیر و بركت خواهد شد و دانشجویان، همكاران و خانواده هایشان از خدمات این درمانگاه منتفع می شوند.

دكتر فریدون لایقی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طی سخنانی در این نشست، با یادآوری خصوصیات اخلاقی و مسئولیت پذیری دكتر وامقی ، گفت: با حمایت رئیس دانشگاه تصمیم گرفته شد كه نام نیك ایشان بر درمانگاه تازه تاسیس دانشگاه گذاشته شود تا همیشه نام ایشان در دانشگاه باقی بماند و لوحی نیز بصورت موقت در درمانگاه گذاشته شده تا ثبت خدمات ایشان از سوی همكاران انجام شود، ضمن آنكه درمانگاهی برای درمان موارد اورژانسی كه تاكنون در میان پرسنل و دانشجویان پیش آمده است، در دانشگاه داشته باشیم، كه جای مناسب برای آن انتخاب ، و با كمك معاون توسعه مدیریت دانشگاه، تجهیز شد و هم اكنون این درمانگاه با امكانات اورژانسی، آمادگی پذیرش مراجعان را دارد .

وی به برگزاری كارگاه آموزشی احیاء قلبی و عروقی برای آشنایی پرسنل با این اقدامات اشاره كرد و گفت: هدف از این برنامه ، بالا بردن آگاهی همكاران برای مواقع ضروری است كه شاید بتوانند با یك اقدام كوچك، فردی را از مرگ نجات بدهند.

دكتر لایقی افزود: با توجه به پیك های مختلفی كه اتفاق می افتد و لزوم اجرای برنامه واكسیناسیون برای همكاران كه قبلا مجبور به اعزام آنان به بیمارستان رفیده بودیم، هم اكنون با وجود درمانگاه در دانشگاه، اگر نیاز به واكسیناسیون داشته باشیم، درمانگاه جای مناسبی برای این فعالیت خواهد بود.

وی همچنین تشكیل پرونده سلامت برای پرسنل دانشگاه را از دیگر برنامه های معاونت درمان ذكر كرد و اظهار داشت: با كنترل اولیه سلامتی كه در هفته دولت صورت گرفت، مشخص شد كه برخی همكاران دارای قند بالا و یا فشار خون بالا هستند كه خودشان متوجه این مشكلات نشده بودند، در صورتی كه با تشكیل پرونده سلامتی، می توان روند درمان مشكلات جسمی همكاران را پیگیری كرد، ضمن آنكه هر روز پزشك عمومی و پرستار می تواند علائم اولیه سلامتی را كنترل كنند و یك برنامه نیز برای متخصصان دانشگاه در نظر گرفتیم كه با وقت قبلی، یكی دو بار در ماه، ساعاتی را برای ویزیت همكاران و دانشجویان اختصاص بدهند.

وی تصریح كرد كه یكی از رسالت های معاونت درمان، تامین سلامتی پرسنل و دانشجویان است، و برای دانشجویانی كه نیازمند این خدمات هستند، ترتیبی داده می شود تا این خدمات را بصورت رایگان و یا با تعیین سقفی در این خصوص دریافت كنند.

حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه نیز در سخنانی با ارزشمند خواندن این اقدام كه نام نیك دكتر وامقی بر روی درمانگاه گذاشته شده است، گفت: ان شاالله این درمانگاه با توجه به اهداف آن، باقیات و صالحات را به همراه دارد، ضمن آنكه احساس جهادی و خدمت رسانی را كه در خانم دكتر وامقی بود، در اساتید تقویت می كند و ان شاالله كه خداوند توفیق خدمت در عرصه های خدمت رسانی را عنایت فرماید.

دكتر هاشمی همسر دكتر وامقی نیز در سخنانی ضمن تشكر از حمایت ها و زحمات ریاست دانشگاه و دیگر مسئولان برای انجام این كار خیر كه انرژی مثبت آن در درجه اول به روح آن مرحومه برمی گردد، گفت: امیدوارم كه همه ما نام نیك از خودمان به جای بگذاریم و این بالاترین سرمایه است.

وی افزود: دكتر وامقی آنقدر توفیق داشتند كه این نوع اقدامات و یا تاسیس صندوق خیریه ای به نام ایشان توسط برادرشان، روح ایشان را شاد كرده است و این كارها باعث انتقال انرژی مثبت به ما می شود و با این اقدامات، دل ما و خانواده ایشان را شاد كردید.

مهندس وامقی برادر خانم دكتر روشنك وامقی از مسئولان دانشگاه برای این اقدام ارزشمند، تشكر كرد و گفت: من بعنوان برادر ایشان، از خیلی كارها و خدمات دكتر وامقی در دانشگاه و برای بیماران و نیازمندان اطلاع نداشتم و از همه افرادی كه برای زنده نگهداشتن نام نیك ایشان تلاش كردند، بسیار سپاسگزارم.

گفتنی است، پس از این نشست، لوح تقدیر از سوی مسئولان دانشگاه به خانواده مرحومه دكتر روشنك وامقی تقدیم شد و سپس، به اتفاق، به محل درمانگاه دانشگاه مراجعه كرده و رسما فعالیت درمانگاه دانشگاه كه به نام نیك دكتر وامقی مزین شده را آغاز كردند.

انتهای پیام/



   تاریخ: ۰۵:۲۴ - ۲۳/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۹