دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شناسایی 202 نقطه آسیب پذیر اعتیاد در آذربایجان شرقی
 
تبریز - ایرنا - سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از شناسایی 202 نقطه آسیب پذیر اعتیاد در استان خبر داد و گفت: 592 مدرسه در محلات آسیب پذیر واقع شده است.
شناسایی 202 نقطه آسیب پذیر اعتیاد در آذربایجان شرقی تبریز - ایرنا - سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از شناسایی 202 نقطه آسیب پذیر اعتیاد در استان خبر داد و گفت: 592 مدرسه در محلات آسیب پذیر واقع شده است.

به گزارش ایرنا، امیر رنجبر روز چهارشنبه در بازدید از مركز اقامتی میان مدت معتادان زن در تبریز، با اشاره به اینكه مواد مخدر و روانگردان ها بیش از 70 1 كشور را درگیر پدیده شوم اعتیاد كرده است، اظهار كرد: ایران به جهت موقعیت جغرافیایی خود و همجواری با بزرگ ترین تولیدكنندگان مواد مخدر در جهان هزینه های زیادی پرداخت كرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تاكنون چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم كرده است.

رنجبر با اشاره به اینكه هدف استعمار نابودی جوامع بشر و نسل جوان است، گفت: ایران اقدامات ارزشمندی برای مقابله با این پدیده شوم انجام داده و علاوه بر مقابله، در جهت پیشگیری نیز گام های بلندی برداشته است.

وی مشاركت آحاد مردم و دستگاه های مختلف را در كاهش تقاضا و مصرف مواد مخدر بسیار ضروری دانست و گفت: تا زمانی كه مردم و دستگاه های مرتبط پای كار نباشند، اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر چندان چشمگیر نخواهد بود.

رنجبر با اشاره به اینكه مردم آذربایجان شرقی در كارهای خیر در كشور سرآمد هستند، از خیران استان خواست برای ریشه كنی، پیشگیری و درمان معتادان گام بردارند و در بهبودی بیماران معتاد، همت گمارند.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات شایسته مركز معتادان زن كه به شهرهای شمال غرب هم خدمات ارائه می كند، خاطرنشان كرد: این مركز علاوه بر ارائه خدمات درمانی در زمینه اشتغالزایی نیز فعالیت می كند تا معتادان بعد از پاكی بتوانند درآمدی برای خود كسب كنند.

رنجبر رتبه آذربایجان شرقی در اعتیاد نسبت به كل كشور را 28 عنوان كرد و گفت: ضریب شیوع اعتیاد در كشور 5.4 و در آذربایجان شرقی 1.22 است اما نگرانی بیشتر ما از افزایش مصرف مواد مخدر در بین زنان است.

وی افزود: قاچاقچیان با بی خطر جلوه دادن برخی از مواد مخدر از احساسات زنان سوءاستفاده می كنند، به طوری كه 90 درصد شیوع مصرف شیشه در اثر تبلیغات برای لاغری است.

رنجبر، آگاهی دهی به دانش آموزان و اولیاء را از اولویت های شورا نام برد و گفت: در آستانه بازگشایی مدارس، پاكسازی محیط و تشدید مبارزه با خرده فروشان، ایجاد خانه پیشگیری و اطلاع رسانی و آگاهی دهی را در صدر برنامه های خود قرار داده ایم.

به گزارش ایرنا، مركز ماده 16 آذربایجان شرقی با ظرفیت پذیرش درمان 400 نفر از آقایان معتاد و متجاهر در حال فعالیت است و 17 مركز اقامتی میان مدت موضوع ماده 15 دیگر نیز در جهت بهبود معتادان در تبریز خدمات ارایه می دهد.

برچسب ها
- آذربایجان شرقی
- ستاد مبارزه با مواد مخدر
- پیشگیری از اعتیاد
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۴۲ - ۲۳/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۲