دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بیش از 87500 زائر در مرزهای خوزستان امدادرسانی شدند
 
اهواز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از خدمت رسانی به بیش از 87 هزار و 500 زائر در قالب خدمات امدادی - آموزشی و بشردوستانه در مرزهای شلمچه و چذابه خبر داد.
بیش از 87500 زائر در مرزهای خوزستان امدادرسانی شدند اهواز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از خدمت رسانی به بیش از 87 هزار و 500 زائر در قالب خدمات امدادی - آموزشی و بشردوستانه در مرزهای شلمچه و چذابه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی ظهر امروز شنبه در گفت وگویی رسانه ای تاكید كرد: فعالیت های درمانی، امدادی، آموزشی، فرهنگی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر خوزستان در راستای ارائه خدمات به زائران و شیفتگان سیدالشهدا در اربعین حسینی امسال ادامه دارد.

وی افزود: تاكنون بیش از 10 هزار نفر به همت نجاتگران هلال احمر خوزستان به صورت سرپایی مداوا شده و به ادامه سفر خود ادامه داده اند و بیش از 240 مصدوم به مراكز درمانی انتقال داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان كرد: در مجموع بیش از 22 هزار 500 هموطن از خدمات امدادی این جمعیت بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: آموزش های ایستگاهی آمادگی در برابر مخاطرات شایع و كمك های اولیه مورد نیاز ویژه موكب داران، آموزش های ایستگاهی آمادگی در برابر مخاطرات شایع و كمك های اولیه ویژه زائران مستقر در مرزها، ایستگاه های آموزشی با محور اطلاع رسانی درباره مخاطرات شایع در پیاده روی اربعین حسینی برپا شده از جمله برنامه های آموزشی است كه در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه و مسیرهای منتهی به این دو پایانه در حال برگزاری هستند.

شعبانی با بیان اینكه به بیش از 4 هزار زائر آموزش های ایستگاهی ارائه شده تصریح كرد: ١٢ ایستگاه آموزشی در مرزهای شلمچه و چذابه و مسیرهای منتهی به آنها و در مجاورت پست های امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان برپا شده اند.

وی افزود: در این راستا مربیان جمعیت هلال احمر استان موضوعاتی از قبیل احیای قلبی و ریوی، نحوه مواجهه با تجمعات انبوه، گرمازدگی، شوك گرمایی، مسمومیت ها و گزیدگی ها، خونریزی ها و پیشگیری از تاول ها و خستگی عضلانی را به صورت چهره به چهره برای زائران ارائه می كنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از توزیع بیش از 30 هزار بروشورهای آموزشی و نصب 40 بیلبورد با موضوع پیشگیری از مخاطرات در مرزهای استان و مسیرهای منتهی به آنها خبر داد.

وی به فعالیت های چند وجهی جمعیت هلال احمر خوزستان به زائران حسینی اشاره كرد و افزود: در حوزه فعالیت های فرهنگی و بشردوستانه نیز جمعیت هلال احمر در موسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) با برپایی ایستگاه های دوستدار كودك به ارائه خدمات فرهنگی به ویژه برای كودكان پرداخته و در قالب تیم های سحاب، جوانان آموزش دیده با حضور در جمع زوار كمك های اولیه ارائه كرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: از ابتدای طرح ملی خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، 61 هزار نفر از خدمات ارائه شده در این ایستگاه ها بهره برده اند.

شعبانی ادامه داد: خدمات بهداشتی و درمانی این جمعیت در خاك كشور عراق و با فاصله كمی از مرز بین المللی شلمچه با برپایی مركز درمانگاهی به همت همكاران در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خوزستان استمرار دارد و روزانه نیز درمان زائران مراجعه كننده انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تاكید كرد: این خدمت رسانی ها تا بازگشت زائران به میهن ادامه دارد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۳:۵۶ - ۲۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۲