دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شرایط جدید فرزندخواندگی چیست؟
 
مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: شرایطی چون مجرد بودن زنان و یا سن والدین در گرفتن فرزند شرایط خاصی دارد كه پس از بررسی به این افراد فرزند اعطا خواهد شد.
شرایط جدید فرزندخواندگی چیست؟ حسن شرفی در گفت وگو با ایسنا اظهار كرد: دختران و زنان بدون همسر كه حداقل دارای سی سال سن بوده می توانند درصورت داشتن سایر شرایط فرزندخواندگی، متقاضی فرزندخواندگی باشند و پس از ثبت نام در سامانه فرزندخواندگی در نوبت قرار بگیرند.

وی افزود: مطابق قانون حمایت از كودكان و نوجوانان 1392 با یكی از احكام قضایی فرزندخواندگی، امین موقت یا قیومیت، سرپرستی كودك دختر را بر عهده داشته باشند.

شرفی با بیان اینكه مطابق گزارش سامانه در حال حاضر 65 درصد ثبت شدگان متقاضی كودك زیر دو سال هستند، تصریح كرد: 655 متقاضی هم اكنون در لیست انتظار قرار دارند.

وی ادامه داد: متقاضیان كودك معلول درصورتی كه كودك معلول قابل واگذاری باشد خارج از نوبت به خانواده متقاضی واگذار می شود؛ همچنین می تواند از خدمات توانبخشی سازان برای كودك معلول استفاده كند و همچنین به جهت هزینه های بالای زندگی كودكان معلول در صورت نیاز خانواده به مساعدت های مالی پس از تایید كمیته شبه خانواده استان و كشور كمك هزینه امداد ماهیانه به خانواده پرداخت خواهد شد.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی بیان كرد: ثبت نام در سامانه فرزندخواندگی و بارگذاری مدارك موردنیاز در سامانه، رفع نقص مدارك، شركت در جلسه مصاحبه شهرستان، همكاری در بازدید میدانی همكاران شهرستان، همكاری و پیگیری برای اخذ استعلام از سایر دستگاه ها، همكاری و پیگیری اخذ مشاوره های دینی و شركت درجلسات مشاوره فرزندخواندگی و ارائه گواهی دوره آموزشی والدگری از مراحل اخذ فرزندخواندگی است .

شرفی ادامه داد: شركت در جلسه كمیته شبه خانواده استان و تصویب كمیته شبه خانواده استان برای واگذاری؛ مشاهده كودك قابل واگذاری توسط متقاضیان از مراحل دیگر است و چنانچه خانواده متقاضی كودك بودند قبل از معرفی خانواده به دادگاه برای اخذ حكم قضایی(فرزندخواندگی، امین، قیومیت) معرفی می شوند.

وی اظهار كرد: اخذ تعهد محضری برای انتقال بخشی از اموال به كودك، اخذ بیمه عمر به نفع كودك از هر یك از متقاضیان و همراهی خانواده برای بازدید و نظارت كارشناسان بهزیستی مطابق دستورالعمل های ابلاغی نیز پیگیری های بعدی است.

شرفی خاطرنشان كرد: در واگذاری كودكان بدسرپرست، كودك تحویلی باید از نظر سنی با متقاضی تناسب داشته باشد و مطابق دستورالعمل ها وشیوه نامه های ابلاغی از سوی بهزیستی كشور، به متقاضیان گروه سنی زیر 44 سال، كودك زیر پنج سال و متقاضیان بالای سن 44 سال كودك بالای پنج تا 16 سال به تناسب سن متقاضیان واگذار می شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۱۷ - ۲۴/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۱