دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وجود بیش از 8 هزار سالمند در شهرستان اردستان
 
اردستان-رئیس مركز بهداشت اردستان گفت: بیش از هشت هزار سالمند در شهرستان اردستان وجود دارد.
وجود بیش از 8 هزار سالمند در شهرستان اردستان اردستان-رئیس مركز بهداشت اردستان گفت: بیش از هشت هزار سالمند در شهرستان اردستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اشرفی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای سالمندی شهرستان اردستان اظهار داشت: همچنان كه سن انسان بالا می رود نیازهای بهداشتی و درمانی نیز پیچیده تر و طولانی مدت تر می شود و نظام سلامت جهان نیز به دلیل اینكه از انسجام و هماهنگی خوبی برخوردار نیست در كشورهای در حال توسعه دسترسی مردم به خدمات سلامت كمتر از سایر كشورهاست.

وی افزود: در زمینه بهداشت و درمان سالمندان به سه دسته پرخطر، بسیار پرخطر و كم خطر تقسیم بندی می شوند، سالمندان پرخطر شامل افراد ناتوان و دارای دو بیماری است كه اینان شناسایی می شوند و بیماری های آنان توسط تیم رهگیری و مراقبت در منزل رصد می شود و خدمات دریافت می كنند.

رئیس مركز بهداشت اردستان تصریح كرد: هدف دیگر ما این است كه سالمندان اولویت بندی شوند تا افرادی كه نیاز به مراقبت های ویژه و یا سرپایی دارند مشخص شوند.

اشرفی بیان كرد: اولین اقدام در برنامه مراقبت از سالمندی این است كه شناسایی شوند و از نظر خطرپذیری اولویت بندی انجام شود كه در شهرستان اردستان تعدادی از سالمندان پرخطر و بسیار پرخطر را شناسایی كرده ایم.

وی ادامه داد: باید اولویت بندی نیازها انجام شود مسائلی از جمله اینكه چه خدمات و نیازهایی باید ارائه شود را بررسی می كنیم و بعد با اجرای مداخلات بهداشتی با حمایت دیگر سازمان ها خدمات درمانی بهداشتی و یا توانبخشی را ارائه دهیم.

28 درصد از جمعیت بالای 30 سال اردستان به فشار خون مبتلا هستند

رئیس مركز بهداشت اردستان تاكید كرد: در شهرستان اردستان 28 درصد از جمعیت بالای 30 سال مبتلا به فشار خون هستند همچنین 15.7 درصد هم دیابت دارند و در جمعیت حدود هشت هزار نفری سالمندان 60 درصد فشار خون و 30 درصد دیابتی هستند كه این آمار بالایی است و در بحث بیماری های سالمندان باید ویژه كار شود.

اشرفی خاطرنشان كرد: در استان اصفهان هنگامی كه خطرپذیری سالمندان را در پایان سال 1400 بررسی كردند حدود 220 هزار نفر حداقل خطر را داشتند همچنین در شهرستان اردستان سالمند پرخطر 37.8 درصد و سالمند با خطر متوسط 5.9 درصد، كم خطرها 16 درصد و حداقل خطرها هم 34 درصد است.

وی در خصوص آمار سالمندان شهرستان، تصریح كرد: از جمعیت بیش از 8 هزار نفری سالمندان شهرستان، حدود 3 هزار و 19 نفر پرخطر، 2 هزار و 855 نفر حداقل خطر و 413 نفر بسیار پرخطر هستند.

رئیس مركز بهداشت اردستان بیان كرد: سالمندان باید نیازسنجی شده، وضعیت آنان ارزیابی شوند و همچنین خدمات به آنان ارائه شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۴:۴۳ - ۲۳/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۷