دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

700 پرونده توانبخشی در كمیسیون پزشكی بهزیستی زنجان بررسی شد
 
زنجان - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاكنون 700 پرونده در كمیسیون پزشكی بهزیستی استان بررسی شد كه اساس كار كمیسیون پزشكی بر مبنای طبقه بندی عملكرد، ناتوانی و سلامت است.
700 پرونده توانبخشی در كمیسیون پزشكی بهزیستی زنجان بررسی شد زنجان - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاكنون 700 پرونده در كمیسیون پزشكی بهزیستی استان بررسی شد كه اساس كار كمیسیون پزشكی بر مبنای طبقه بندی عملكرد، ناتوانی و سلامت است.

گل نساء آقامحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه جلسات كمیسیون در كلیه شهرستان های زنجان به طور منظم برگزار می شود، افزود: كمیسیون های پزشكی یكی از تخصصی ترین كمیسیون های حوزه توانبخشی است.

وی یادآور شد: تعداد افراد متخصص فعال در كمیسیون تشخیص پزشكی بهزیستی 50 نفر است كه از این تعداد 14 نفر متخصص به عنوان مدعو (خارج از سازمان) و 38 نفر متخصص (همكار داخل سازمان) هستند، در این زمینه فعالیت می كنند.

این مسوول، ورود افراد دارای معلولیت به چرخه دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی را منوط به تاییدیه كمیسیون پزشكی عنوان كرد و گفت: كمیسیون پزشكی فرآیندی است كه طی آن بررسی مستندات و مدارك پزشكی، اختلالات و بیماری های منجر به معلولیت انجام می گیرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: اعضای كمیسیون شامل فیزیوتراپ، كاردرمانگر، گفتار درمانگر، شنوایی شناس، روانشناس، روانپزشك و پزشك است و اعضا با توجه به نوع معلولیت در كمیسیون حضور پیدا می كنند.

وی خاطرنشان كرد: بر این اساس دومین دوره آموزشی كمیسیون های پزشكی درسال جاری ویژه روانشناسان برگزار شد كه هدف این دوره ارتقاء سطح دانش روانشناسان در زمینه تست های روانشناسی و بالا بردن كیفیت و دقت در صحت ارزیابی افراد دارای معلولیت بوده است.

به گفته این مسوول، در سال گذشته یك هزار و 459 پرونده در كمیسیون پزشكی تحت بررسی قرار گرفته است.

برچسب ها
- اداره كل بهزیستی استان زنجان
- زنجان
- معلولان
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۰۲ - ۲۸/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۸۷