دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رایزنی با نمایندگان معاونت اجرایی ریاست جمهوری برای تكمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام دانشگاه
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

رایزنی با نمایندگان معاونت اجرایی ریاست جمهوری برای تكمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست با نمایندگان معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری، از مظلومیت بیماران روان و نیازهای مركز روانپزشكی رازی كه از این بیماران نگهداری می كند، گفت.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه افزود: ما سالی 7 هزار اعزام برای درمان مشكلات غیر روانپزشكی بیماران روان به بیمارستان های عمومی داریم كه با تجهیز مركز ایثار به 100 تخت جنرال، می توانیم هم به بیماران روان كه مشكلات پزشكی دارند، و هم به ساكنان منطقه و همچنین به دلیل نزدیكی به جاده امام رضا (ع)، به زائران و مسافران خدمات پزشكی ارائه بدهیم.

دكتر خانكه، شرایط پروژه بیمارستان شهدای یافت آباد كه در منطقه ای محروم واقع شده است، تشریح كرد و افزود: از معاونت اجرایی ریاست جمهوری می خواهیم كه به اتمام این پروژه كمك كند، چرا كه با راه اندازی آن، می توانیم به ساكنان منطقه محرومی در جنوب تهران كمك كنیم تا خانواده های دارای فرد معلول بتوانند برای دریافت خدمات به نزدیك ترین مركز درمانی و توانبخشی مراجعه كنند.

وی اظهارداشت: هم اكنون 30 میلیون نفر در كشور، نیاز به خدمات توانبخشی دارند و حجم زیادی از مردم متوجه نیازشان به خدمات توانبخشی نیستند، اما نقش این خدمات، تاثیرگذار و در سلامتی جامعه بسیار حائز اهمیت است، ضمن آنكه خدمات توانبخشی می تواند در پیشگیری از ناتوانی ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشد، لذا، حمایت و پشتیبانی از گسترش این حوزه در كشور، ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین از فعالیت های تحقیقاتی دانشگاه و لزوم تكمیل مركز رشد تجهیزات توانبخشی در این دانشگاه گفت و از نمایندگان نهاد ریاست جمهوری خواست تا موضوع جایگاه كشوری این دانشگاه را به معاونت محترم اجرایی ریاست جمهوری منتقل كنند، تا برای پروژه های عمرانی نیمه تمام دانشگاه كه با اعتبارات اندكی به اتمام خواهند رسید، اعتبارات لازم پیش بینی و مصوب شود و به دلیل اینكه افراد دارای معلولیت و خانواده های كم بضاعت آنان، مخاطبان فعالیت های توانبخشی، سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه می باشند، كمك به تحقق برنامه های این دانشگاه را بسیار مهم بدانند.

نمایندگان معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری نیز در این نشست با تشریح گردش كار در مورد تامین اعتبار برای اینگونه پروژه ها، گفتند كه می تواند از طریق استانداری و یا مستقیما از سوی دانشگاه مطرح شود، ضمن آنكه همواره كمك به پروژه هایی كه بالای 50 درصد پیشرفت داشته باشند، در اولویت برنامه های سفرهای استانی قرار می گیرند.

دكتر خانكه افزود: پروژه های فوق الذكر پیشرفت فیزیكی بالای 90 درصد داشته و تكمیل آنها گامی مهم برای خدمت رسانی به مردم ساكن در این مناطق كمتر برخوردار استان تهران می باشد كه قطعا از اهداف دولت مردمی است.

در پایان این نشست، ریاست دانشگاه ضمن تشكر از همكاری ایشان، آمادگی مسئولان دانشگاه برای همه گونه همكاری برای تسریع در تصویب و ارایه اعتبارات برای راه اندازی پروژه های عمرانی دانشگاه و سرعت بخشیدن به روند بهره برداری از آنها را اعلام كرد.

انتهای پیام/

   تاریخ: ۱۶:۵۸ - ۲۷/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۹۴