دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نهمین كنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی به میزبانی اردبیل برگزار می شود
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی استان اردبیل گفت: طبق تمهیدات به عمل آمده بیست و سومین كنگره ملی سالیانه و نهمین كنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی به میزبانی اردبیل برگزار می شود.
نهمین كنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی به میزبانی اردبیل برگزار می شود
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی استان اردبیل گفت: طبق تمهیدات به عمل آمده بیست و سومین كنگره ملی سالیانه و نهمین كنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی به میزبانی اردبیل برگزار می شود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل ، فرهاد پورفرضی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: رشد و توسعه علمی كشور در گرو تلاش های شبانه روزی پژوهشگران این عرصه رقم خورده و به دنبال ارج نهادن به مسئله پژوهش در بین دانشجویان علوم پزشكی تصمیم به برگزاری كنگره ملی سالیانه پژوهشی علوم پزشكی شده كه تاكنون این كنگره 22 دوره به صورت داخل كشور و 8 دوره به صورت بین المللی بوده است.

وی افزود: از بین هشت دانشگاه كه كاندید برگزاری كنگره دانشگاه علوم پزشكی شده بودند، دانشگاه علوم پزشكی اردبیل با اكثریت آرا انتخاب و هفت ماه گذشته این میزبانی به صورت رسمی اعلام و رئیس كنگره و تیم برگزار كننده انتخاب شدند و اردبیل میزبان بیست و سومین دوره كنگره ملی سالیانه و نهمین كنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان از 5 تا 8 مهرماه خواهد بود.

پورفرضی افزود: برگزاری این كنگره با حضور 750 نفر میهمان علوم پزشكی برگزار می شود كه انتظار می رود اردبیل و سرعین بهترین میزبان این میهمانان باشند و آشنایی كاملی با استان رقم بخورد كه در بحث گردشگری نیز باید از این ظرفیت به صورت مناسب استفاده شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی استان اردبیل گفت: فراخوان در اسرع وقت به كلیه دانشگاه ها داده شده و در این راستا در این كنگره پیش رو 1894 خلاصه مقاله پذیرش شده كه بی سابقه بوده و طبق اطلاع رسانی های به عمل آمده از 5 كشور جمهوری آذربایجان، تركیه، فنلاند و ازبكستان شركت كننده داشتیم كه خلاصه مقاله به داوری ارسال شده و بررسی خلاصه ها انجام یافته و 800 مقاله انتخاب شد كه قابل ارائه بوده و 400 نفر برای حضور در كنگره انتخاب شده است كه به صورت سخنرانی و پوستر و ای پوستر خواهد بود.

پورفرضی تصریح كرد: در كنار این كنگره برای اولین بار در سطح كشور جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشكی نیز برگزار می شود كه نفرات برتر در بحث حقیقی و حقوقی انتخاب می شود و از این پس نیز سالانه خواهد بود كه در حال حاضر تاكنون 1000 دانشجو رزومه ارسال كرده اند و در نهایت دانشجو و دانشگاه انتخاب خواهند شد.

وی اظهار كرد: بستر مهم برگزاری این كنگره ایجاد فرصت و زمینه لازم برای دانشجویان و متخصصان پزشكی با هدف اشتراك گذاری یافته ها و ارتقای دانش علمی است و هدف این است تا ایده های نوین بین پژوهشگان اتفاق بیفتد تا دانشجویان و استاد به سمت پژوهش سوق یابد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی استان اردبیل گفت: در بخش پژوهشی و فناورانه نیز دریافت مقالات با محوریت مختلف بوده كه 717 مورد پذیرش و در كنار آن با توجه به شعار سال محوریت تجاری سازی و ایده سازی در حوزه سلامت انتخاب شد كه 60 ایده از كشور دریافت و داوری و 8 مورد با داوری چهار نفر به صورت برتر انتخاب شد.

پورفرضی افزود: در بخش بین المللی نیز تعاملات خوبی صورت گرفته و مقالات از كشورهای دیگری نیز ارائه و داور و تعدادی پذیرش شده است.

وی گفت: كارگاه ها در راستای توانمندسازی مهارت پژوهشی، مقاله، پروپزال و شركت های دانش بنیان برگزار می شود و در نتیجه اتفاقی كه رقم می خورد پنل های انتقال تجربه است كه از ظرفیت اساتید و دانشجویان دارای تجربه در این زمینه استفاده خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی استان اردبیل در ادامه به وضعیت پژوهشی استان اشاره و گفت: رتبه بندی از لحاظ پژوهشی در سال 2020 انجام یافته كه استان اردبیل از 60 مورد دانشگاه رتبه 28 را كسب كرده است و طبق برآوردها و تحقیقات به عمل آمده بی شك این رتبه ارتقا خواهد یافت و با توجه به اینكه رتبه بندی سه تیپ دارد اردبیل توانسته در تیپ دو و رتبه پنجم قرار بگیرد.

پورفرضی اظهار كرد: انتخاب برگزاری این كنگره براساس وضعیت پژوهشی نیست و شرایط منطقه و امكانات دانشگاه و كمیته برگزاری این كنگره است و نظر وزارتخانه این است كه برنامه ها در دانشگاه های علوم پزشكی ادامه دار باشد.

وی افزود: بحث بعدی این است تا میهمان نوازی استان اردبیل به صورت كامل مشخص شود كه 22 دستگاه اجرایی استان در این زمینه همكاری دارند تا بتوانیم این برنامه را به بهترین نحو برگزار كنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی استان اردبیل افزود: برگزاری این كنگره دانشجویی است و چالش ها با همكاری دانشجویان همراه خواهد بود كه میزبانی خود از این كنگره به بهترین نحو انجام یابد.

وی بیان كرد: در كنار كنگره فوق برنامه داریم كه در سرعین و موزه شیخ صفی در نظر گرفته شده تا حاضران با تاریخچه اردبیل آشنا شوند.

پورفرضی افزود: رونمایی مواد اولیه 3 نوع داروی اعصاب ام اس، دستگاه اكسیژن ساز خانگی و بیمارستانی و سایر دستگاه ها در دانشگاه فناوری استقرار می یابند كه از استان های همسایه نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت و پك سرم نیز توسط فناور اردبیلی برای اولین بار در نمایشگاه مستقر و با همكاری دانشگاه علوم پزشكی به تولید انبوه می رسد كه علاوه بر سرم امكان انتقال خون و انتقال بافت نیز دارا است.

وی تصریح كرد: كارگاه های آموزشی در جنب این كنگره برگزار خواهد شد و علاقه مندانی كه می خواهند در این كارگاه شركت كنند با حضور مدرسین كشوری در این كارگاه حضور خواهند یافت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی استان اردبیل گفت: استفاده از ظرفیت دانشجویان توانمند برای تحقق اهداف مورد نظر در بستر فضای مجازی انجام یافته و انتظار می رود تمهیدات لازم در تحقق اهداف مورد نظر باشد.

رژه نیروهای مسلح به صورت یگانی و خودرویی در كرمانشاه برگزار می شود
تجارت 11 میلیارد دلاری ایران و چین در 8 ماه
نوحه ای از شمال ایران در آواز دشتی
پورفرضی افزود: دانشجویان برتر همه ساله انتخاب می شود كه از ظرفیت آنان استفاده می شود تا بتوانیم همپای دانشگاه های تیپ یك ادامه می دهیم كه خوشبختانه هر سه ماه یك بار تعدادی دانشجو انتخاب می شود و خوشبختانه تمامی طرح های ارائه شده انتخاب و تایید شده كه هم برای دانشجو و دانشگاه كسب امتیاز می شود.

وی افزود: یكی دیگر از مهم ترین دستاوردهای كنگره آشنایی دانشجویان استان با دانشگاه های دیگر است و با ورود به محیط جدید و خارج از محیط بسته و آشنایی با سخنرانان خبره و متخصص و ارائه تجربیات و یافته ها توسط ابراهیم پارسانژاد، عرشی، پورفرضی و آیتی از سخنرانان خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی استان اردبیل گفت: محورهای ویژه كنگره شامل كرونا، واكسیناسیون و چالش های پساكرونا، كارآفرینی و نوآوری های دان بنیان، جوانی جمعیت و باروری و ناباروری، تحقیقات بین رشته های بوده و سایر محورها نیز شامل ثبت پتنت، تجاری سازی و ایده پردازی در حوزه سلامت، فناوری اطلاعات سلامت و بیوانفورماتیك پزشكی، خون شناسی، سرطان و روش های نوین درمانی، بیماری های خودایمنی و نقص سیستم ایمنی، آسیب شناسی، ژنتیك و سلول های بنیادی، مراقبت های بهداشتی در پاندمی ها، طراحی و ارزیابی دارو وواكسن ها و روش های نوین تشخیص و درمان، بیماری های غیرواگیر و واگیردار، علوم اعصاب و بهداشت روان، بیوتكنلوژی و نانوتكنولوژی، فیزیوتراپی و علوم توانبخشی، پزشكی شخصی سازی شده، بهداشت سالمندی و جمعیت، چالش های آموزش مجازی، طب سنتی و آب درمانی، علوم تغذیه و بهداشت، بهداشت دهان و دندان، تحقیقات نظام سلامت، سلامت و پیشگیری، پژوهش در آموزش، پرستاری و مامایی، اخلاق در پژوهش، توریسم پزشكی، علوم پایه و پزشكی از راه دور است كه دانشجویان مقالات خود را در این محورهای مشخص ارسال و در بخش های مختلف به رقابت می پردازند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۴:۵۹ - ۲۹/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۰