دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ارائه خدمات بهزیستی منوط به تاییدیه كمیسیون پزشكی است
 
معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان ورود افراد دارای معلولیت به چرخه دریافت خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی را منوط به تاییدیه كمیسیون پزشكی عنوان كرد.
ارائه خدمات بهزیستی منوط به تاییدیه كمیسیون پزشكی است به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، گل نساء آقامحمدی صبح امروز (29 شهریورماه) در دومین دوره آموزشی كمیسیون های پزشكی در سال 1401 ویژه روانشناسان، هدف از برگزاری این دوره را ارتقاء سطح دانش روانشناسان در زمینه تست های روانشناسی و بالا بردن كیفیت و دقت در صحت ارزیابی افراد دارای معلولیت عنوان كرد.

وی ورود افراد دارای معلولیت به چرخه دریافت خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی را منوط به تاییدیه كمیسیون پزشكی عنوان كرد و گفت: در 6 ماهه اول سال جاری 700 پرونده در كمیسیون پزشكی زنجان تحت بررسی قرار گرفته است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه جلسات كمیسیون در همه شهرستان های زنجان به طور منظم برگزار می شود، افزود: تعداد افراد متخصص فعال در كمیسیون تشخیص پزشكی بهزیستی 50 نفر است كه از این تعداد 14 نفر متخصص به عنوان مدعو (خارج از سازمان) و 38 نفر متخصص (همكار داخل سازمان) هستند كه در این زمینه فعالیت می كنند.

وی با بیان اینكه كمیسیون های پزشكی یكی از تخصصی ترین كمیسیون های حوزه توان بخشی است، تصریح كرد: اساس كار كمیسیون پزشكی بر مبنای طبقه بندی عملكرد، ناتوانی و سلامت است.

آقامحمدی یادآور شد: اعضای كمیسیون شامل فیزیوتراپ، كاردرمانگر، گفتاردرمانگر، شنوایی شناس، روانشناس، روانپزشك و پزشك است و اعضا با توجه به نوع معلولیت در كمیسیون حضور پیدا می كنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان خاطرنشان كرد: در سال گذشته، 1459 پرونده و در 6 ماهه نخست سال جاری 700 پرونده در كمیسیون پزشكی تحت بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۰۶ - ۲۹/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۱