دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رنج آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از كمبود نیروی توانبخشی
 
مدیر آموزش و پرورش استثنایی اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: آموزش و پرورش استثنایی این استان با كمبود شدید نیروی توانبخشی مواجه است.
رنج آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از كمبود نیروی توانبخشی حسین نعمتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینكه كشور نیز با كمبود نیروی توانبخش مواجه است، اظهار كرد: آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی به 27 نیروی توانبخش نیاز دارد كه در حال حاضر 10 نیرو مشغول به فعالیت هستند و با كمبود 17 نیروی نیز مواجه است.

وی افزود: نیروهای توانبخشی موجود شامل فیزیوتراپ، كاردرمان گر، شنوایی و بینایی سنج است.

نعمتی با بیان اینكه آموزش و پرورش استثنایی فاروج فاقد نیروی فیزیوتراپ است، ادامه داد: دانش آموزان بعد از بررسی و مشخص شدن نوع نیاز، به مراكز خصوصی ارجاع داده می شوند و با ارائه فاكتور به این اداره، تمامی هزینه های آن ها پرداخت می شود.

وی در ارتباط با كمبود معلمان آموزش استثنایی استان نیز بیان كرد: با تلاش های صورت گرفته در سال تحصیلی جدید هیچ یك از كلاس های آموزش استثنایی فاقد معلم نخواهند بود و برای حل مشكل كمبود معلم از معلم های حق التدریس، بازنشسته و یا اضافه كاری استفاده كرده ایم.

این مقام مسئول تاكید كرد: از آنجاییكه هر ساله سنجش افراد تخصصی تر می شود، تعداد دانش آموزان استثنایی بیشتری شناسایی و جذب می شوند در نتیجه هر ساله با كمبود معلم مواجه خواهیم بود.

وی بیان كرد: از آنجاییكه هنوز ثبت نام دانش آموزان استثنایی ادامه دارد میزان نیاز دقیق معلم ها برای مدارس استثنایی استان مشخص نشده است.

به گفته نعمتی 352 معلم سال گذشته در مدارس استثنایی استان فعال بودند.

وی در ارتباط با دانش آموزان استثنایی خراسان شمالی نیز گفت: در سال تحصیلی جدید پیش بینی می شود یك هزار و 700 دانش آموز در مراكز ویژه استثنایی استان مشغول به تحصیل شوند.

به گفته نعمتی این تعداد در سال تحصیلی گذشته یك هزار و 574 نفر بوده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۲:۲۴ - ۲۹/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۵