دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برپایی نمایشگاه دستاوردها و فناوری های نظام سلامت در مجلس
 
نمایشگاه دستاوردها و فناوری های نظام سلامت در محل نمایشگاه دائمی مجلس شورای اسلامی با حضور نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای معرفی محصولات حدود 50 شركت فعال در نظام سلامت به مدت چهار روز افتتاح شد.
برپایی نمایشگاه دستاوردها و فناوری های نظام سلامت در مجلس به گزارش ایسنا، نمایشگاه دستاوردها و فناوری های نظام سلامت، روز یكشنبه 22 آبان ماه با حضور حدود 50 شركت دانش بنیان فعال در حوزه سلامت در محل نمایشگاه دائمی مجلس شورای اسلامی با حضور یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سید جلیل میرمحمدی میبدی نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس افتتاح شد.

دكتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در خصوص هدف از برگزاری این نمایشگاه، اظهار كرد: این نمایشگاه به منظور اطلاع رسانی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص دستاوردها و فناوری های نظام سلامت برگزار شده است و در آن دستاوردهای تعدادی از فناوران و پژوهشگران از دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور كه در دو سال اخیر محصول داشته اند، به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این محصولات مربوط به حوزه های دارو، تجهیزات پزشكی و وسایل تشخیصی و درمانی هستند كه توسط حدود 50 شركت ارائه شده اند. در حوزه دارو درصد قابل توجهی از داروها با اهداف درمان های تخصصی برای بیماری هایی همچون سرطان تولید شده اند، همچنین در حوزه تشخیص نیز كیت های مختلف برای تشخیص بیماری هایی همچون كووید 19 به نمایش گذاشته شده و در حوزه تجهیزات پزشكی هم برخی وسایل و تجهیزات حوزه تشخیصی، درمان و توانبخشی ارائه شده است.

دستاوردهای نظام سلامت به صورت جدی حمایت شوند

همینطور سید جلیل میرمحمدی میبدی، نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس پس از افتتاح این نمایشگاه گفت: حوزه سلامت یكی از عرصه هایی است كه دستاوردهای بزرگی در حوزه های دارو و تجهیزات پزشكی داشته است، ضمن اینكه نیروهای متخصص توانمندی را نیز تربیت كرده است، اما متاسفانه كمتر پیرامون این دستاوردها در سطح عمومی اطلاع رسانی شده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بازدیدی كه از این نمایشگاه داشته است، ادامه داد: در این نمایشگاه تعدادی از دستاوردهای جوانان، متخصصان و شركت های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت كشور برای معرفی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نمایش گذاشته شده است كه لازم است به خوبی از آنها دفاع كنیم.

نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در پایان ضمن تجلیل از تولیدكنندگان این محصولات بر ضرورت حمایت جدی از آنها تاكید كرد.

69 محصول از 50 شركت دانش بنیان

دكتر حمیدرضا بنفشه، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت نیز با بیان اینكه 69 محصول سلامت محور در حوزه های دارو، تجهیزات پزشكی، لوازم مصرفی و كیت های تشخیصی ارائه شده است، گفت: امیدواریم با حمایت های مجلس شورای اسلامی و توجه نمایندگان مجلس بتوانیم در جهت تجاری سازی و ورود این محصولات به نظام سلامت اقدام كنیم.

بنفشه در ادامه با بیان اینكه یكی از برنامه های اصلی معاونت تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت، حمایت از طرح های محصول محور از سراسر كشور است، تصریح كرد: در همین راستا فراخوان هایی به دانشگاه های علوم پزشكی اعلام شده است تا محصولاتی كه از سطح فناوری بالایی برخوردار هستند و آمادگی ورود به بازار را دارند اعلام كنند، وزارت بهداشت نیز با ارائه حمایت های لازم و تسهیل روند دریافت مجوز از سازمان های ذیصلاح در این مسیر در كنار فناوران و شركت های دانش بنیان سلامت خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر نیز محصولات این نمایشگاه با هدف رفع نیازهای نظام سلامت توسط شركت های دانش بنیان مستقر در مراكز رشد دانشگاه های علوم پزشكی عرضه شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، این نمایشگاه از روز یكشنبه، 22 آبان ماه آغاز به كار كرده و تا روز چهارشنبه، 25 آبان ماه در جهت ارائه اطلاعاتی پیرامون دستاوردهای شركت های حاضر به نمایندگان مجلس تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۵۴ - ۲۳/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۲