دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

داروی مورد نیاز وزارت بهداشت را در كمتر از 3 روز تأمین می كنیم
 
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش 5 برابری ظرفیت تولید آنتی بیوتیك گفت: آمادگی داریم داروی مورد نیاز وزارت بهداشت را در كمتر از 3 روز تأمین و وارد كنیم.
 داروی مورد نیاز وزارت بهداشت را در كمتر از 3 روز تأمین می كنیم رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش 5 برابری ظرفیت تولید آنتی بیوتیك گفت: آمادگی داریم داروی مورد نیاز وزارت بهداشت را در كمتر از 3 روز تأمین و وارد كنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس جمعیت هلال احمر در برنامه «صف اول» اظهارداشت: در بحث امدادونجات اولین مهم، آموزش همگانی مردم و همچنین تخصصی برای كاركنان جمعیت است. در این زمینه اقدامات خوبی در یك سال گذشته انجام شده و امتحان آن را پس دادیم.

وی افزود: در زلزله، ریزش متروپل، مسافرت های نوروزی، ایام حج و اربعین و … توسط مجموعه هلال احمر از نگاه مردمی، خدمات مطلوب و قابل قبول ارائه شد. تلاش ما بر توسعه ناوگان امدادی و تجهیزات، تربیت نیروی انسانی و افزایش مهارت مردم برای شناخت مخاطرات، متمركز است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مدخل ورودی امدادگران و داوطلبان هلال احمر است. در سن جوانان و نوجوانان حدود 600 هزار داوطلب داریم كه به آنها آموزش می دهیم، یكی از آموزش ها مهم ما امدادونجات است و مهارت های زندگی و … را نیز به جوانان آموزش می دهیم.

كولیوند بیان داشت: آسیب شناسی و برنامه ریزی كرده ایم و تعدادی جوانان آموزش دیده را به عنوان مربیان بیانیه گام دوم برای آموزش جوانان تربیت كردیم كه در این زمینه توفیقات خوبی نیز داشتیم.

وی افزود: تفاهم نامه هایی با وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت و آموزش عالی داریم. همچنین بنا داریم كه خانه های هلال را كه مسئولیت اموزش مردم را برعهده دارند در مدارس نیز راه اندازی كنیم.

كولیوند با اشاره به اینكه اقبال از طرف دانش آموزان برای كسب مهارت های امدادونجات بالاست، گفت: ذات كار هلال احمر داوطلبانه و از جنس كمك به مردم است. وقتی از سن كودكی این حس نهادینه می شود، پذیرش بهتری از طرف مردم انجام می شود.

11 اردوگاه و 23 مركز فرهنگی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

وی بیان داشت: امسال ثبت نام و جذب داوطلب داریم و سال بعد برای آموزش و سال بعد از آن برنامه برای به كار گیری داوطلبان داریم. 11 اردوگاه و 23 مركز فرهنگی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و آموزش آنها داریم. حتی از مساجد و محلات در این زمینه استفاده می كنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره دیگر برنامه ها گفت: مدرسه امدادونجات را نیز راه اندازی می كنیم كه علاوه بر دروس عمومی، دروس تخصصی امدادونجات ببینند. طرح های ویژه ای هم برای مهارت و سبك زندگی دانش آموزان داریم. با دانشگاه فرهنگیان نیز تفاهم نامه داریم و 30 هزار نفر از معلمان را تاكنون آموزش داده ایم.

وی یادآور شد: زوج هلال احمری جوان را به مشهد می فرستیم؛ این جوانان 2 سال مشاوره خانواده رایگان می بینند و ما از این جوانان حمایت می كنیم.
در طرح یاس نیز 12 هزار نفر را شناسایی كرده و آموزش دادیم، كسب و كارهای خرد را هم شناسایی كرده و به آنها آموزش دادیم. در بحث تغییرات اقلیمی نیز فعال هستیم و به دانش آموزان آموزش می دهیم.

آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی و روایت گری مستند برای جوانان

كولیوند تاكید كرد: استفاده صحیح از فضای مجازی، روایت گری مستند برای جوانان و … از آموزش هایی است كه در حوزه جوانان ارائه می دهیم. در المپیادهای ورزشی، جشنواره فیلم كوتاه مدرسه و … هم از جوانان حمایت كرده ایم. به جوانان كار گروهی را آموزش می دهیم و این از اهداف اصلی سازمان جوانان هلال احمر است.

وی اعلام كرد: تشكیل تیم های سحر هلال احمر؛ یكی از اقدامات مهم این جمعیت است. بیش از 140 هزار نخبه در این زمینه با ما همكاری دارند و در حوادث و بلایا وظیفه حمایت های روانی از آسیب دیدگان را برعهده دارند.

به گفته كولیوند مراكز درمانی هلال احمر در كشورهای آفریقایی و نیازمند فعال هستند و تیم های جهادی و داوطلب كه از مردم خیر كشورمان هستند در خدمات داوطلبانه با ما همكاری دارند و اصلی ترین سرمایه ما همین مردم داوطلب هستند كه همه جا با ما همراهند.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: در پیاده روی اربعین، مسئولیت امدادونجات و سلامت در كشور عراق برعهده هلال احمر بود.امسال با آسیب شناسی های انجام شده و همكاری با وزارت بهداشت و هلال احمر عراق و همچنین به كارگیری 5 برابری تجهیزات لازم، عملكرد درمانی مناسبی داشتیم. از گروه های جهادی هم برای خدمت به زائران استفاده و حمایت كردیم. حضورمان نیز نسبت به سال های پیش چند برابر شده بود.

كولیوند تصریح كرد: بیمارستان وزارت بهداشت عراق در اختیار هلال احمر بود تا به زائران خدمت رسانی كنیم.

وی افزود: پویشی راه اندازی كرده ایم كه نه تنها زمستان، حتی نوروز 1402 را هم با كمترین آسیب های ناشی از تصادفات در جاده ها پشت سر بگذاریم.
هلال احمر آمادگی كامل دارد تا در جاده ها با كمك سایر دستگاه ها حوادث را كاهش دهد. بنا داریم علاوه بر فرهنگسازی در زمینه پیشگیری هم فعال باشیم و حضور پررنگی در جاده ها داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان داشت: سالهاست كه نوسازی در ناوگان امدادی هلال احمر انجام نشده است. در این زمینه از دولت درخواست حمایت كردیم و منتظر تصویب مجلس هستیم تا 6500 خودرو نجات در اختیار داشته باشیم. وسایل و تجهیزات فردی برای امدادگران هم نیاز داریم كه در حال تأمین این نیازها هستیم.

وی گفت: وضعیت انبارهای هلال احمر از سال های قبل بهتر است، ما در حوادث برای مردم كم نمی گذاریم.واسطه بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان هستیم، هلال احمر با اجرای طرح نذر آب نیز در بسیاری از استان ها خدمت كرده و آبرسانی انجام داده است.هلال احمر هر كاری روی زمین مانده باشد برای كمك به مردم انجام می دهد.

كولیوند گفت: جایگاه هلال احمر در نگاه بین المللی، بسیار مناسب و بالاست. امسال عالی ترین نشان بین المللی را دریافت كردیم و این به دلیل عملكرد عالی هلال احمر در اقدامات بشردوستانه و امدادی اخیر بوده است.

وی بیان داشت: رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در كنفرانس مطبوعاتی، هلال احمر ایران را از نظر توانمندی و اقدامات بشردوستانه و امدادی، جزو پنج جمعیت ملی برتر در میان 192 جمعیت ملی معرفی كرد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: با مقر لجستیك فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر تفاهم نامه نوشتیم تا چادرهای امدادی نساجی هلال و بسیاری تجهیزات و داروهای مورد نیاز فدراسیون را تأمین كنیم.

وی یادآور شد: در سیل پاكستان كشورهایی كه می خواستند چادر به سیل زدگان كمك كنند از نساجی هلال ایران خریداری كردند. نگاه بین الملل و حضور ما در صحنه بین الملل بسیار پررنگ شده است. برهمین اساس و با تعاملاتی كه داریم؛ حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) را رؤسای فدراسیون و كمیته صلیب سرخ محكوم كردند.

كولیوند افزد: هلال احمر یك كارخانه داروسازی دارد كه 70 قلم دارو تولید می كند. در این كارخانه سالانه 300 میلیون قرص تولید می شود. هلال احمر برای كمك به رفع كمبود آنتی بیوتیك در كشور، ظرفیت خود را 5 برابر افزایش داده است.

وی بیان داشت: بر این؛ با كمك شركت های دانش بنیان، داروهای تولیدی خود را برای كمك به بیماران توسعه می دهیم. هلال احمر ایران با فدراسیون هلال احمر و صلیب سرخ همكاری دارد كه بدون واسطه از كارخانه های تولید داروی خارجی بتواند نیازهای دارویی كشور را برطرف كند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان كرد: بنابراین آمادگی داریم تا داروی مورد نیاز وزارت بهداشت را در كمتر از سه روز تأمین و وارد كنیم. تولید ارتز و پروتز و اندام مصنوعی نیز یكی از ارگان های پیشرفته كشور هستیم.

وی اظهارداشت: در استان های زیادی از كشور مراكز جامع توانبخشی داریم و در حال دریافت مجوز برای آموزش ساخت این ارتزها و پروتزها به دانشجویان هستیم. در این زمینه با شركت های دانش بنیان هم همكاری داریم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۷:۴۷ - ۲۸/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۱