دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

یك بررسی: یك میلیارد جوان در معرض خطر از دست دادن شنوایی هستند
 
شفقنا- یك بررسی جدید منتشر شده در مجله پزشكی«BMJ» نشان داد كه احتمال دارد حدود یك میلیارد جوان به سبب موسیقی بلند قدرت شنوایی خود را از دست بدهند، زیرا صدای بلند بر شنوایی انسان تأثیر می گذارد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العربی الجدید، بر اساس این مطالعه، 24 درصد از افراد بین 12 تا 34 ...

شفقنا- یك بررسی جدید منتشر شده در مجله پزشكی«BMJ» نشان داد كه احتمال دارد حدود یك میلیارد جوان به سبب موسیقی بلند قدرت شنوایی خود را از دست بدهند، زیرا صدای بلند بر شنوایی انسان تأثیر می گذارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العربی الجدید، بر اساس این مطالعه، 24 درصد از افراد بین 12 تا 34 سال به سطح ناامن صدا در تلفن یا تبلت و یا درمكان های شلوغ گوش می دهند.

اولین گزارش جهانی كه در مورد شنوایی از سوی سازمان بهداشت جهانی در سال 2021 منتشر شد، هشدار داد كه تا سال 2050، تعداد افرادی كه با درجات كم شنوایی زندگی می كنند به 2.5 میلیارد نفر در سراسر جهان یعنی یك نفر از هر 4 نفر می رسد و اگر اقدامی در این زمینه صورت ، دست كم700 میلیون نفر از این افراد به خدمات گوش و شنوایی یا سایر خدمات توانمندسازی نیاز خواهند داشت.

همچنین بیش از 5 درصد از جمعیت جهان یا 430 میلیون نفر برای درمان كم شنوایی ناتوان كننده به توانبخشی نیاز دارند.

متن كامل خبر را در العربی الجدید ببینید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com شفقنا در شبكه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

لینك كوتاه خبر : https://fa.shafaqna.com/?p=1478807
منبع خبر:
شفقنا
   تاریخ: ۱۱:۰۱ - ۲۷/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۹۷