دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هشت هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان جذب دستگاه های دولتی شدند
 
اصفهان - ایرنا - رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هشت هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد در آزمون نخست سال جاری جذب دستگاه های دولتی شدند و آزمون دوم برای جذب فرزندان شهدا و ایثارگران تا پایان سال برگزار خواهد شد.
هشت هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان جذب دستگاه های دولتی شدند اصفهان - ایرنا - رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هشت هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد در آزمون نخست سال جاری جذب دستگاه های دولتی شدند و آزمون دوم برای جذب فرزندان شهدا و ایثارگران تا پایان سال برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان افزود: تاكنون تبدیل وضعیت استخدامی پنج هزار و 476 نفر از فرزندان شهدا و خانواده ایثارگران انجام شده و 2 هزار و 414 نفر دیگر باقیمانده است.

وی ادامه داد: تبدیل وضعیت این افراد به پیگیری های محلی و منطقه ای نیاز دارد و بعضی دستگاه ها در این زمینه مقاومت می كنند.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اشتغال و كارآفرینی برای فرزندان شهدا و ایثارگران در استان اصفهان افزود: هفت هزار و 38 نفر از این افراد در سامانه اشتغال و كارآفرینی ثبت نام كردند كه در سال گذشته و 6 ماه اول سالجاری در این استان برای هزار و 883 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه كرد: 802 مجوز از محل بند ج ماده 87 برای استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد استان اصفهان ارائه شد كه از این محل 414 نفر پذیرفته شدند و این استان به دلیل تطابق نداشتن مدارك این افراد و نیاز نداشتن دستگاهها، نتوانسته مجوزها را جذب كند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به سهم تسهیلات اشتغال استان اصفهان از محل 10 درصد متعلق به ایثارگران بیان كرد: سه هزار و 10 میلیارد تومان تسهیلات سهم ایثارگران این استان است كه بنیاد شهید هم به همین اندازه از سایر منابع تسهیلات اشتغال به استان اصفهان كمك خواهد كرد.

وی گفت: ارائه تسهیلات اشتغال و مسكن در استان اصفهان از روز گذشته به مناسبت 25 آبان بطور كامل هوشمندسازی شد و نیازی به مراجعه حضوری به مراكز بنیاد شهید وجود ندارد و متقاضیان می توانند از طریق سامانه ثبت نام و بارگذاری مدارك خود را انجام دهند.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از مجموع هزار و 26 گلزار شهدا در استان اصفهان تنها 56 گلزار شده ساماندهی نشده و مابقی گلزار شهدا در این استان ساماندهی شده است و از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان اصفهان 25 میلیارد تومان به این بخش اختصاص خواهد یافت.

به گفته وی، با تكمیل ساماندهی 56 گلزار شهدای باقیمانده در این استان، اصفهان بعنوان اولین استانی كه همه گلزار شهدای آن ساماندهی شده خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: 20 هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران در استان اصفهان در مورد درخواست مسكن ثبت نام كردند كه از این تعداد 6 هزار و 890 نفر اولویت اول هستند و در 40 سال گذشته هیچگونه خدماتی دولتی در این زمینه دریافت نكردند و 13 هزار و 110 نفر هم در اولویت دوم قرار دارند.

وی بیان كرد: برنامه ریزی جدی در حوزه سفر و تفریح خانواده شهدا و ایثارگران در حال انجام است و همزمان با سفر رییس جمهور به استان اصفهان، بدلیل حجم عظیم ایثارگران استان احداث سه مركز جامع توانبخشی برای استان اصفهان تصویب شد كه 2 مركز همانند مركز اصفهان در شهرستان های خمینی شهر و نجف آباد با پیش بینی 90 میلیارد تومان هزینه احداث خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه ای جز خدمت به ایثارگران ندارد و باید مراكز ارائه خدمات به این خانواده ها را در محل هایی احداث شود كه ایثارگران بتوانند از آنها استفاده كنند و در مكان هایی كه پراكندگی سكونت خانواده های ایثارگران بیشتر است باید زمین های مناسبی به بنیاد شهید ارائه شود.

مردم استان اصفهان در دوران دفاع مقدس 23 هزار و 500 شهید، 50 هزار نفر جانباز، سه هزار و 500 آزاده و یك هزار مفقودالاثر تقدیم انقلاب اسلامی كردند.

برچسب ها
- بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران
- سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی
- اصفهان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۲۸ - ۲۶/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۴