دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

54 هزار معلول گلستانی زیرپوشش خدمات بهزیستی هستند
 
گرگان - ایرنا - مدیركل بهزیستی گلستان گفت: 54 هزار و 142 معلول با طبقه بندی های گوناگون زیرپوشش خدمات این نهاد هستند و به تناوب از بسته های حمایتی بهزیستی استفاده می كنند.
54 هزار معلول گلستانی زیرپوشش خدمات بهزیستی هستند گرگان - ایرنا - مدیركل بهزیستی گلستان گفت: 54 هزار و 142 معلول با طبقه بندی های گوناگون زیرپوشش خدمات این نهاد هستند و به تناوب از بسته های حمایتی بهزیستی استفاده می كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عارف كیانی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلولین اظهارداشت: از این تعداد 9 هزار و 300 نفر نابینا و كم بینا، بیش از 31 هزار و 482 نفر دارای معلولیت جسمی - حركتی و افزون بر هشت هزار نفر ناشنوا و كم شنوا هستند.

وی خاطرنشان كرد: همچنین 11 هزار و 410 معلول ذهنی، 164 معلول صوت و گفتار و 4 هزار و 775 معلول اعصاب و روان از خدمات مستمر اداره كل بهزیستی گلستان بهره مند هستند.

وی بیان كرد: بهزیستی گلستان در هفته معلولین امسال 75 برنامه استانی و 12 برنامه شهرستانی اجرا می كند كه افتتاح 2 مركز شبانه روزی اعصاب و روان در گرگان و بندرتركمن و یك مركز روزانه معلولین جسمی و حركتی در بندرگز از جمله آن است.

كیانی افزود: از كل معلولین استان تحت پوشش این اداره كل 37 هزار و 148 نفر از حمایت مستمری بهره مند هستند.

مدیركل بهزیستی گلستان گفت: قبل از دولت سیزدهم 12 هزار نفر پشت نوبت دریافت خدمات این نهاد در استان بودند كه تا خرداد امسال همه آنها تحت پوشش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به تناسب افزایش حقوق كاركنان دولت، شاهد افزایش حقوق مددجویان تحت پوشش بهزیستی هستیم و این افزایش با توجه به تعداد اعضای خانوار بیشتر خواهد شد.

این خبر تكمیل می شود. . .
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۴۳ - ۰۹/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۵