دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فارغ التحصیلی اولین دانشجوی شهریه پرداز خارجی از دانشگاه محقق اردبیلی
 
اولین دانشجوی شهریه پرداز خارجی دانشگاه محقق اردبیلی در رشته مشاوره توانبخشی(Rehabilitation counseling) در مقطع كارشناسی ارشد فارغ التحصیل شد.
فارغ التحصیلی اولین دانشجوی شهریه پرداز خارجی از دانشگاه محقق اردبیلی اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی 21 آذر در جلسه هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تبریك فارغ التحصیلی این دانشجوی خارجی، از انجام برنامه ریزی های لازم برای جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در همین راستا ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب حداكثری دانشجویان خارجی در حال انجام است.

وی توجه به دیپلماسی علمی در سطح كشور و دانشگاه محقق اردبیلی را بسیار مهم دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان كشوری كه از سطح بالایی در حوزه علم و فناوری و ظرفیت آكادمیك مناسبی برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است، می تواند به عنوان یكی از مقاصد جدی برای دانشجویان خارجی تلقی شود.

چمنی با اشاره به مزایای جذب دانشجوی خارجی، تصریح كرد: حضور دانشجوی خارجی در دانشگاه های ما به توسعه دامنه نفوذ فرهنگی و علمی و معرفی توانمندی های داخلی به سایر كشورها موثر واقع شود.

رضوان شاددل رئیس گروه همكاری های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی نیز به گسترش همكاری های علمی بین جمهوری اسلامی ایران و نیجریه تاكید كرد و از جذب 12 دانشجوی خارجی جدید از كشورهای همسایه برای تحصیل در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

ابراهیم عبدالله آسوكوتی فارغ التحصیل رشته مشاوره توانبخشی مقطع كارشناسی ارشد دانشگاه محقق اردبیلی از كشور نیجریه نیز ضمن قدردانی از خدمات دانشگاه محقق اردبیلی در مدت 2 سال تحصیل وی در این دانشگاه، از تجربیات زندگی و تحصیل خود در این دانشگاه سخن گفت.

گفتنی است در ادامه مدرك تحصیلی ابراهیم عبدالله آسوكوتی فارغ التحصیل رشته مشاوره توانبخشی دانشگاه محقق اردبیلی توسط رئیس این دانشگاه به وی اعطا شد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۳۱ - ۲۲/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۵