دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهردار و شورای شهر تویسركان ناتوان در پاسخگویی به مطالبات معلولان/مسئولان خانه نشینی معلولان را می خواهند؟!
 
سال هاست كه پای مدیریت شهری در حوزه مناسب سازی معابر تویسركان لنگ می زند.اینجا نه فكر و اندیشه ای در ذهن مسئولان برای پاسخگویی به خواسته های معلولان وجود دارد و نه دستی كه برنامه ای مناسب تدوین و طرح ریزی كند.
شهردار و شورای شهر تویسركان ناتوان در پاسخگویی به مطالبات معلولان/مسئولان خانه نشینی معلولان را می خواهند؟! سال هاست كه پای مدیریت شهری در حوزه مناسب سازی معابر تویسركان لنگ می زند.اینجا نه فكر و اندیشه ای در ذهن مسئولان برای پاسخگویی به خواسته های معلولان وجود دارد و نه دستی كه برنامه ای مناسب تدوین و طرح ریزی كند.
به گزارش شبكه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان؛ بارها و بارها این مجموعه خبری گلایه های مكرر مردمی از ناتوانی مسئولان تویسركانی به ویژه در حوزه مدیریت شهری یاد كرده و اما گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات به حق معلولان نیست كه نیست.

هنوز پای مدیریت شهری در حوزه مناسب سازی معابر لنگ می زند.اینجا نه فكر و اندیشه ای در ذهن مسئولان برای پاسخگویی به خواسته های معلولان وجود دارد و نه دستی كه برنامه ای مناسب تدوین و طرح ریزی كند.

مسئولان خانه نشینی معلولان را می خواهند؟!

12سالی می شود كه طرح مناسب سازی معابر برای معلولان به همه ادارات و دستگاه های دولتی ابلاغ شده و گویا هنوز این ابلاغیه را مسئولان تویسركانی ندیده اند!

معلولان این شهر برای حضور در اجتماع با مشكلات بسیاری دست و پنجه نرم می كنند.به گفته برخی معلولان به نظر عده ای هرچند اندك از مسئولان با این ترك فعل هایشان می خواهند آنان را خانه نشین كنند! و اگر چنین نیست، چرا تاكنون برای پاسخگویی به مطالباتشان اقدامی انجام نداده اند؟ این سوال همه مردم است، اگر پاسخ دهنده ای وجود داشته باشد!

شهردار و شورای شهر اراده ای برای مقابله با سد معبر ندارند!

خزایی یكی از معلولان تویسركانی درباره عدم مناسب سازی معابر عمومی به خبرنگار عصرهمدان می گوید: پیاده راه های تویسركان برای عبور و مرور روشن دلان مناسب سازی نشده، اگر هم شده اندك است و ناقص؛ ناقص از آن جهت كه خط ویژه روشن دلان در برخی موارد، ما را به سمت جدول هدایت می كند!

روشن دل دیگری نیز در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان عنوان كرد: متآسفانه مغازه داران بخش قابل توجهی از پیاده راه ها را اشغال كرده و راهی برای عبور ما نگذاشته اند و از طرفی دیگر شهرداری و شورای شهر هم به درخواست ما برای مقابله با سدمعبر توجهی نكرده و اراده ای برای حل این معضل ندارند.

وی اظهار كرد: بنابراین بالاجبار ما باید از خیابان ها عبور كنیم، آن هم با آن همه خطرات بسیار چرا كه لحظه امكان تصادف و برخورد خودروهای عبوری با ما وجود دارد.

عمده بانك ها و ادارات تویسركان رمپ مناسبی برای تردد معلولان ندارند

خانم سوری از دیگر معلولان حركتی این شهرستان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: در بلوك بندی جداكننده خیابان ها راه عبوری مشخصی برای ما معلولان حركتی وجود ندارد، از این رو باید یك بلوار را دور بزنیم تا بتوانیم از خیابان عبور كنیم.

وی افزود: همچنین رمپ مناسبی در عمده ادارات وبانك های تویسركان برای تردد معلولان و جانبازان طرح ریزی و ساخته نشده، اگر تعداد اندكی هم وجود دارد، استاندارد نیست و ما معلولان باید با كمك سایرین كارهای بانكی و اداری خود را انجام دهیم.

این بانوی معلول تویسركانی از دیگر مشكلات پیش روی معلولان را كمبود وسایل بهداشتی و نبود متخصص و دستگاه های فیزیوتراپی در این شهر بر می شمارد كه با وجود درخواست های مكرر، مسئولان چشم و گوش خود را به روی مطالباتشان بسته اند.

به گزارش عصرهمدان؛ امید آن كه مجموعه مدیریت شهری و دستگاه های متولی مطالبات به حق معلولان تویسركان را پاسخگو باشند.این مجموعه خبری آماده انتشار حرف های مسئولان نیز هست.

انتهای پیام/
منبع خبر:
دانا
   تاریخ: ۰۸:۱۴ - ۲۲/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۳