دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه اندازی مركز كار درمانی نیاز ضروری معلولان گناوه است
 
گناوه – ایرنا – رئیس هیات مدیره انجمن توانمندان صبور گناوه و نماینده معلولان گفت: راه اندازی مركز كار درمانی نیاز ضروری و مطالبه جدی معلولان جسمی - حركتی این شهرستان است.
راه اندازی مركز كار درمانی نیاز ضروری معلولان گناوه است گناوه – ایرنا – رئیس هیات مدیره انجمن توانمندان صبور گناوه و نماینده معلولان گفت: راه اندازی مركز كار درمانی نیاز ضروری و مطالبه جدی معلولان جسمی - حركتی این شهرستان است.

رئیس هیات مدیره انجمن توانمندان صبور گناوه و نماینده معلولان این شهرستان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: نبود مركز كار درمانی در این شهرستان باعث معضلات و مشكلات عدیده ای برای معلولان بویژه معلولان جسمی – حركتی با سنین كم شده است.

لیلا جهان آرا كه یكی از معلولان جسمی حركتی است، افزود: تحمیل هزینه های بسیار زیاد بر خانواده ها و طولانی بودن مسافت بین شهر گناوه تا شهرهای برخوردار از این مركز، بخشی از این مشكلات است كه باعث شده تا عده ای از معلولان نتوانند از این مراكز در شهرهای دیگر استفاده كنند.

جهان آرا به مزایا و فواید مركز كاردرمانی كه مادر توانبخشی است، اشاره كرد و افزود: تقویت عضلات و تعویق انداختن و پیشگیری از معلولیت جسمی بیشتر، درمان و بازتوانی آسیب های جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی از عمده فواید ایجاد این مركز است.

به گفته وی، با ایجاد این مراكز، نحوه و راهكارهای لازم برای رسیدگی بیشتر و بهتر معلولان در زمینه جسمی كه به تقویت عضلات و پیشگیری از تاخیر در معلولیت ها و فرسودگی بدن بیشتر آنها می انجامد، فراهم می شود.

رئیس هیات مدیره انجمن توانمندان صبور گناوه ادامه داد: هم اینك یك مركز كار درمان در مركز استان شهر بوشهر وجود دارد كه امكان رفتن معلولان برای استفاده از خدمات آن را بلحاظ شلوغی و هزینه بر بودن سخت و غیرممكن كرده است.

راه اندازی مركز كار درمانی نیاز ضروری معلولان گناوه است

وی افزود: اگرچه راه اندازی مركز كار درمانی به گفته مسئولان مربوطه نیاز به یك سری امكانات و تجهیزات با هزینه بالا دارد، اما می شود با همكاری مسئولان دستگاه های مرتبط خواسته بسیار ضروری و بحق معلولان را برآورده كرد.

جهان آرا بیان كرد: از مجموع هفت هزار معلول شهرستان گناوه، 2 هزار معلول جسمی حركتی هستند كه راه اندازی مركز كار درمانی خواسته اصلی آنها است.

رئیس هیات مدیره انجمن توانمندان صبور گناوه گفت: باید نسبت به معلولان تغییر نگرش در جامعه ایجاد شود و با فرهنگ سازی صحیح، طرز فكر جامعه را نسبت به از كارافتادگی معلولان تغییر داد.

وی ادامه داد: همچنین باید با معرفی چهره های درخشان معلولان در تمامی زمینه ها، ظرفیت ها و استعدادهای آنها را به جامعه نشان داد و با ایجاد فرصت های مساوی، این امكان فراهم كرد كه معلولان همچون سایر افراد از خدمات جامعه بهره ببرند.

رئیس بهزیستی گناوه، ایجاد مركز كار درمان برای معلولان این شهرستان را لازم و مطالبه جدی این قشر دانست و گفت: بسیاری از معلولان و بیماران در شهرستان بخاطر نبود مركز كاردرمان مجبور هستند روزانه در مسیر بوشهر و یا شیراز تردد كنند كه مشكلی جدی برای این افراد شده است.

یدالله خرم نژاد افزود: مركز كاردرمانی برای معلولان ضایع نخاعی، جسمی حركتی و فلج مغزی و تصادفات كاربرد دارد و امیدواریم هرچه زودتر در شهرستان استقرار یابد.

وی اظهارداشت: بهزیبستی بجد پیگیر مستقر و فعال شدن مركز كار درمان در این شهرستان است تا خواسته و مطالبه جدی معلولان برطرف شود.

رئیس بهزیستی گناوه یادآورشد: تعداد افراد تحت پوشش این نهاد حدود چهارهزار نفر در واحد توانبخشی است كه در سر فصل های مختلف به آنها خدمات ارایه می شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۵۸ - ۲۱/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷