دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه اندازی كلینیك فوق تخصصی ام اس در بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن اصفهان
 
راه اندازی كلینیك فوق تخصصی ام اس در بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن اصفهان
مسعود اعتمادی فر 30 سال است كه به عنوان متخصص مغز و اعصاب در زمینه بیماری ام اس در سطح كشوری و بین المللی فعالیت دارد. سابقه همكاری وی با بیمارستان شهید مطهری به سال های 67 تا 69 برمی گردد.
جام جم آنلاین اصفهان ؛ وی از راه اندازی كلینیك فوق تخصصی ام اس در بیمارستان شهید مطهری خبر داد و گفت: راه اندازی این كلینیك فوق تخصصی در بیمارستان شهید مطهری به دلیل سهولت دسترسی بیماران لنجان و شهرستان های اطراف و همچنین امكانات بسیار مناسب بستری، درمانی و تشخیصی نظیر ام آر آی با كیفیت می باشد.
این متخصص مغز و اعصاب به تشریح علایم این بیماری پرداخت و گفت: ام اس یك بیماری التهابی سیستم عصبی مركزی است كه عمدتا بین جوانان 18 تا 35 ساله رایج است و میزان ابتلای خانم ها 3 برابر آقایان است. شایع ترین علائم این بیماری تاری دید، ضعف دست ها و پاها، اختلالات حسی و عدم تعادل است.
وی تأكید كرد: گرفتن شرح حال، معاینه دقیق و ام آر آی تشخیص بیماری را تقریبا قطعی می كند. بر خلاف سالیان گذشته كه دارویی برای این بیماری نبود الان حدود 20 دارو برای درمان ام اس موجود هست كه بعضا 80 الی 90 درصد از بروز حملات بیماری ام اس جلوگیری می كند و این نوید را می دهیم كه آینده روشنی برای درمان قطعی ام اس وجود دارد.
اعتمادی فر افزود: نكته مهم این كه بیماران به امكاناتی غیر از دارو، نظیر مراكز توانبخشی نیاز دارند برای افرادی كه دچار اختلالات حركتی هستند در این مورد مركز فیزیوتراپی و توانبخشی بیمارستان شهید مطهری با امكانات مناسبی كه دارد بیمارانی كه به كاهش قوای ذهنی مبتلا هستند و بازتوانی ذهنی برای آن ها اهمیت بسیاری دارد، كمك شایانی می كند.
وی با بیان این كه بخش بستری موقت بیماران برای پالس تراپی یا دریافت داروهایی كه نیاز به چند ساعت بستری دارند در كلینیك بیمارستان با فضای مناسب و امكانات خوب وجود دارد، گفت:  تخت هایی برای بیمارانی كه به علل خاص نیاز به چند روز بستری شدن دارند تدارك دیده شده؛ درمانگاه در فضای خیلی خوبی طراحی شده كه هر روز یك پزشك متخصص مغز و اعصاب كه در زمینه بیماری ام اس تبحر دارد حضور دارد و همچنین مبتلایان به ام اس می توانند  كلیه داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه بیمارستان تهیه كنند.
این متخصص مغز و اعصاب تصریح كرد: پس از كلینیك فوق تخصصی ام اس، در آینده نزدیك كلینیك های مددكاری كه در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و حقوقی به بیماران كمك می كنند، راه اندازی می شود كه خدمات كامل تری را به آن ها ارائه خواهد شد. هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین
   تاریخ: ۱۵:۳۰ - ۲۱/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۴