دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

165 مورد كاشت حلزون در كودكان مبتلا به ناشنوایی در مشهد انجام شد
 
مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: از ابتدای سال تا كنون 165عمل كاشت حلزون در كودكان مبتلا به ناشنوایی در بیمارستان قائم(عج) مشهد انجام شده است.
165 مورد كاشت حلزون در كودكان مبتلا به ناشنوایی در مشهد انجام شد مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: از ابتدای سال تا كنون 165عمل كاشت حلزون در كودكان مبتلا به ناشنوایی در بیمارستان قائم(عج) مشهد انجام شده است.

دكتر شاپور بدیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: كاشت حلزون از جمله اعمال جراحی است كه باید در سنین پایین انجام شود تا كودك بتواند از زندگی عادی بهره مند شود و با محیط پیرامون ارتباط برقرار كند لذا در راستای حمایت از بیمارانی كه مشكل كم شنوایی شدید دارند عمل كاشت حلزون در حال انجام است.

وی با بیان این كه هزینه هر كاشت حلزون بین هشت تا 10 هزار دلار است گفت: هم اینك عمل كاشت حلزون شامل هزینه دستگاه حلزون، عمل جراحی و توان بخشی های بعد از كاشت برای كودكان در بیمارستان قائم(عج) مشهد به صورت رایگان انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: در برنامه ملی كاشت حلزون، كودكان زیر چهار سال دارای مشكلات شنوایی در اولویت عمل كاشت حلزون قرار دارند.

بدیعی افزود: عمل كاشت حلزون از جمله برنامه های مهم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی مشهد است و با تغییر رویكردی كه از اواخر مهرماه امسال در این زمینه صورت گرفته است هم اكنون به طور میانگین بین 15 تا 20 عمل كاشت حلزون در بیمارستان قائم(عج) انجام می شود در حالی كه قبل از آن هفته ای یك تا 2 عمل كاشت حلزون انجام می شد.

وی ادامه داد: هم اكنون حدود 120 كودك بیمار دارای مشكل شنوایی در لیست انتظار عمل كاشت حلزون هستند كه امید است با تامین پروتز تا پایان بهمن ماه امسال برای تمام این كودكان اقدامات لازم درمانی انجام و لیست انتظار صفر شود.

دانشگاه علوم پزشكی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در 16 شهرستان خراسان رضوی، 80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت 17 شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه های علوم پزشكی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشكده های علوم پزشكی نیشابور و تربت جام است.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۰۷ - ۲۳/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶