دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جاماندن بیش از 2 میلیون مددجوی بهزیستی از سهام عدالت
 
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی كشور درباره وجود بیش از 2 میلیون و 100 هزارمددجوی تحت پوشش بهزیستی جامانده از دریافت سهام عدالت توضیحاتی ارائه كرد.
جاماندن بیش از 2 میلیون مددجوی بهزیستی از سهام عدالت معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی كشور درباره وجود بیش از 2 میلیون و 100 هزارمددجوی تحت پوشش بهزیستی جامانده از دریافت سهام عدالت توضیحاتی ارائه كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چندی پیش اعلام شد كه طبق تصویب نامه هیأت وزیران با معرفی افرادی كه به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده اند، میزان سهامی كه به این افراد اختصاص خواهد یافت و نام شركت هایی كه سهام خود را به جاماندگان تخصیص می دهند، مشخص شد.

طبق این تصویب نامه، وزارت امور اقتصادی و دارایی در سازمان خصوصی سازی مكلف شد در مرحله اول از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه های قابل واگذاری نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی كل كشور و سه دهك اول ایثارگران اقدام كند.

علیرضا انجلاسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی كشور با اشاره به موضوع اجرای بند الف تبصره 2 قانون بودجه سال 1401 و جمعیت افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش كمیته امداد و سازمان بهزیستی و سه دهك اول ایثارگران، اظهار كرد: در این زمینه سازمان بهزیستی كشور براساس تقاطع سنجی با سامانه سازمان خصوصی سازی نسبت به شناسایی افراد تحت پوشش فاقد سهام عدالت اقدام خواهد كرد و پس از آن سازمان خصوصی سازی نسبت به تخصیص سهام اقدام می كند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی كشور در پاسخ به این سوال كه تاكنون بهزیستی لیستی از جا ماندگان تحت پوشش سهام عدالت به دولت ارسال كرده بود؟ توضیح داد: پیش از این یك بار توسط حوزه فناوری سازمان بهزیستی كشور تقاطع سنجی با سامانه های مربوطه انجام شده اما با این آئین نامه نیاز به ارسال مجدد لیست كل مددجویان جهت شناسایی جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش است.

بنا بر اظهارات انجلاسی، هم اكنون بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی كشور، افزود: سهام قابل واگذاری مربوط به سه بانك (صادرات، ملت و تجارت) و دو شركت كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.

به گفته انجلاسی، مبلغ سهام مورد واگذاری با 50 در صد تخفیف معادل 10 میلیون تومان بوده كه در یك بازه 10 ساله اقساط آن مستهلك می شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۸:۴۴ - ۲۳/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۰