دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت ساخت آینده كشور است
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: طرح رتبه بندی اولین قدم دولت برای حمایت از معلمان است.


حمید طریفی حسینی با بیان این كه با ارزش ترین سرمایه كشور و امانت هایی به نام دانش آموز در اختیار ما است، گفت: اولین كار ما حفظ و صیانت از دانش آموزان و افزودن ارزش افزوده به این سرمایه است، همه بخش ها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند تا آموزش و پرورش بتواند مأموریت خود را به خوبی انجام دهد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: در دوران كرونا دانش آموزان وارد فضای مجازی شدند و كاركرد های تربیتی و بخش مأموریتی ما دچار چالش هایی شد، باید یك بار دیگر مسیر تعالی و رشد دانش آموزان را فراهم كنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع كلانی كه در آموزش و پرورش دنبال می شود سند تحول دولت است كه 37 حوزه اولویت دار در آن و برش اولویت ها مشخص شده كه برمبنای تفكر تحولی سه محور اصلی داریم.

طریفی حسینی گفت: اولین محور، اصلاح نظام حكمرانی بر آموزش و پرورش شامل تقویت مدیریت آموزشگاهی و… است، مدیر آموزش و پرورش ستون و مدیر مدرسه محور تحول است، محور تحول، درون بخشی و هم افزایی بین بخشی و فرا بخشی است، ائتلاف هایی از دستگاه هایی كه اركان تعلیم و تربیت و حاكمیت را در قوای سه گانه تشكیل می دهند.

او اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش بعد از 8 ماه بخشنامه ای در 24 بند ابلاغ كرده، یكی از سیاست های اجرایی آموزش و پرورش استثنایی، مردمی سازی امور است كه از اولویت های دولت هم هست، مردمی سازی مبتنی بر مكتب حاج قاسم سلیمانی.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: رتبه بندی معلمان قدم اول دولت برای حمایت از معلمان است، كارآمدی سیستم را باید نشان دهیم، همه ما انتظار یك سیستم بهره ور را داریم، بهره وری به معنی بالاتر بردن عملكرد نسبت به آنچه از ما انتظار دارند، هست.

طریفی حسینی با اشاره به این كه امسال 100 مركز رفع مشكلات یادگیری در كشور به بهره برداری رسیده، تصریح كرد: محور دوم، توسعه عدالت تربیتی است كه در این راستا، قرارگاه عدالت تربیتی شكل گرفته و سطح دیگر آن متنوع سازی است، اردوگاه هایی در كشور مناسب سازی می شود، جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح "شهید محمودوند" با شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل در دستور كار قرار گرفته است.

او ادامه داد: محور سوم روزآمدسازی فعالیت های پرورشی و آموزشی است كه برای این منظور، توسعه متوازن متناسب با آمایش و زیست بوم و نیاز منطقه انجام شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این كه 500 نیروی توانبخشی در كشور آموزش دیده اند، گفت: حق دانش آموزان استثنایی این است كه شرایط تحصیلشان متناسب با استعداد و توانایی شأن در مسیر درست قرار گیرد.
   تاریخ: ۲۱:۲۴ - ۲۴/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۵