دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تولید كفش طبی در مركز ارتوپدی فنی هلال احمر خوزستان
 
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خوزستان: بیشترین مراجعات به مركز توابخشی هلال احمر استان برای ساخت كفش طبی است.
تولید كفش طبی در مركز ارتوپدی فنی هلال احمر خوزستان
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خوزستان: بیشترین مراجعات به مركز توابخشی هلال احمر استان برای ساخت كفش طبی است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز خوزستان، دكتر سیدمحمدصادق آل محمد گفت: مركز توانبخشی هلال احمراستان در 4 حوزه ارتوپدی، كار درمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی فعالیت می كند.تولید كفش طبی در مركز ارتوپدی فنی هلال احمر خوزستان

وی با بیان اینكه این مركز در حوزه ارتوپدی فنی در 2 بخش فعال است، افزود: خدمات ارتوپدی به 2 بخش اروتز كه به بهبهود عملكرد اندام های آسیب دیده كمك می كند و پروتز برای جایگزین اندام هایی مانند دست، پا و ستون فقرات تقسیم می شود.

آل محمد با بیان اینكه تهیه و ساخت كفش های طبی نیز زیر مجموعه بخش اروتز قرار می گیرند، ادامه داد: به صورت میانگین، ماهانه بیش از 150 مراجعه برای تولید و ساخت كفش طبی به این مركز وجود دارد كه علاوه بر كیفیت آن، نسبت به بازار قیمت مناسب تری دارند، البته در اسفند هرسال با توجه به نزدیك شدن به عید نوروز این مراجعه ها افزایش می یابد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خوزستان درخصوص روند تهیه و ساخت این كفش ها می گوید: پس از تجویز پزشك و مراجعه بیمار به مركز توانبخشی، كارشناسان ارتوپدی فنی براساس ناهنجاری های پا و انجام معاینه دقیق تر، كفش ها ساخته می شوند.

وی اضافه كرد: در خصوص كفش طبی و كفی طبی به صورت اختصاصی برای محافظت و راحتی پای بیمار طراحی می شود كه دقیقاً با قالب پای آن ها منطبق است و بر اساس نحوه راه رفتن بیمار طراحی می شود.

به گفته آل محمد؛ این نوع كار پس از معاینه كامل پا، قوزك و ساق پا از سوی ارتوپد فنی انجام می شود تا كفی یا كفشی كه ساخته می شود با ساختار و پاتولوژی مراجعه كننده كاملا مطابقت داشته باشد.
   تاریخ: ۱۷:۳۰ - ۰۲/۱۰/۱۴۰۱   بازدید: ۲۱۷