دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش 50 درصدی حق پرستاری| 85 درصد كودكان كار از اتباع هستند
 
رئیس سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه ایران تنها كشوری است كه اورژانس مستقل اجتماعی دارد، گفت: بیش از 90 درصد كشور تحت پوشش خدمات پیشگیرانه و مداخله ای اورژانس اجتماعی قرار دارند.
افزایش 50 درصدی حق پرستاری| 85 درصد كودكان كار از اتباع هستند رئیس سازمان بهزیستی كشور اعلام كرد افزایش 50 درصدی حق پرستاری| 85 درصد كودكان كار از اتباع هستند
رئیس سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه ایران تنها كشوری است كه اورژانس مستقل اجتماعی دارد، گفت: بیش از 90 درصد كشور تحت پوشش خدمات پیشگیرانه و مداخله ای اورژانس اجتماعی قرار دارند.

به گزارش بازار، علی محمد قادری در جلسه شورای معاونین سازمان بهزیستی كشور كه با حضور وزیر و معاونین وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار كرد: به همت دولت سیزدهم و تأكیدات ریاست جمهور اكنون كودكی در كشور پشت نوبت دریافت خدمات كاشت حلزون شنوایی قرار ندارد.

وی در این جلسه از غربالگری بینایی و شنوایی 4 میلیون و 500 هزار كودك در سال جاری خبر داد.

قادری مردمی سازی را یكی از اولویت های سازمان بهزیستی عنوان كرد و گفت: در حال حاضر مجوزهایی كه اعطاء می شود بر مبنای حضور نیروهای مردمی و جهادی متخصص در حوزه خدمات و برنامه های سازمان بهزیستی است.

رئیس سازمان بهزیستی كشور بابیان اینكه در سال گذشته شاهد بازنشستگی اولین بانوان سرپرست خانوار تحت عنوان حق بیمه اجتماعی بودیم، افزود: با تمدید این برنامه می توانیم برای بازنشستگی 40 تا 50 هزار زن سرپرست خانوار شاغل در 10 سال آینده برنامه ریزی كنیم.

وی با اعلام اینكه در 34 سال آینده حدود 30 درصد جمعیت كشور سالمند خواهد بود، گفت: در حال حاضر زیر ساخت های لازم در كشور در این زمینه وجود ندارد و نیازمند مشاركت همه دستگاه ها و سازمان ها در حوزه سالمندی هستیم.

قادری از افزایش 50 درصدی حق پرستاری گفت و افزود: یارانه مراكز شبانه روزی 50 درصد، مراكز روزانه 35 درصد، حق پرستاری خانواده محور 50 درصد افزایش یافته است و برای اولین بار در سال جاری یارانه افراد مجهول الهویه ساكن در مراكز شبانه روزی با مصوبه هیئت دولت به حساب مراكز واریز شد.

رئیس سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه 33 هزار خانوار دهك یك تا هفت تا پایان 6 سالگی كودكان از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند می شوند، تشریح كرد: خانواده دارای فرزند دوقلو به بالا كه تحت پوشش بهزیستی نباشد از كمك هزینه معیشتی مانند افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار به طور مثال برای یك خانوار دارای دوقلو (4 نفره) یك میلیون و 800 هزار تومان به همراه تأمین شیرخشك و ... بهره مند می شوند.

قادری همچنین در خصوص هنر درمانی و فعالیت های هنری افراد دارای معلولیت گفت: به دلیل همه گیری كرونا جشنواره های هنری متوقف شده بود كه در سال جاری سه جشنواره منطقه ای در سطح بسیار بالا در استان های البرز، زنجان و یزد برگزار شده است كه آخرین آن در مازندران برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری دو جلسه در موضوع پیگیری قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: در این جلسات كه 22 مصوبه در برداشت با جدیت در حال پیگیری مطالبات افراد دارای معلولیت هستیم و همچنین گزارش اقدامات دستگاه ها در خصوص این قانون به سازمان بازرسی كشور ارسال شده است.

رئیس سازمان بهزیستی كشور از پیگیری خودروهای مناسب سازی شده برای افراد دارای معلولیت خبر داد و افزود: از 800 دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده، بخشی از آن در اختیار شهرداری ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های بین المللی سازمان بهزیستی گفت: فعالیت سفرای ایران در خارج از كشور می تواند برای مشاركت ایرانیان خارج از كشور در حوزه خدمات بهزیستی به مردم بسیار موثر باشند.

قادری با اشاره به اینكه بیش از 85 درصد كودكان كار از اتباع هستند، تشریح كرد: فضای مهارت برای توانمندسازی كودكان بالای 15 سال باید با جدیت دنبال شود و در حال حاضر موضوع استثمار كودكان كار در كارگاه ها و ... موضوع اساسی و دارای اهمیت است.

رئیس سازمان بهزیستی كشور همچنین از وجود 136 هزار خانوار در پشت نوبت دریافت خدمات حق پرستاری خبر داد و گفت: خانواده هایی هستند كه فرد دارای معلولیت خیلی شدید خود را، در خانه نگهداری می كنند كه دریافت این كمك هزینه می تواند مشكلات زیادی از خانواده ها را برطرف كند.

وی همچنین ضمن اشاره به مشاركت سازمان بهزیستی و قوه قضائیه در خصوص كاهش طلاق گفت: در مشاوره به زوجین خواهان طلاق، حدود 18 درصد مراجعین كه 100 درصد تصمیم به طلاق داشتند سازش شد.

وی همچنین در خصوص مشكلات افراد دارای معلولیت در حوزه تجهیزات توانبخشی نیز خواستار حمایت دولت در قالب یارانه یا معافیت های مالیاتی در این بخش شد.

در این جلسه معاونین و مدیران سازمان بهزیستی نیز مسائل حوزه تخصصی خود را در حضور وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی بیان كردند.
منبع خبر:
تحلیل بازار
   تاریخ: ۱۲:۰۱ - ۰۲/۱۰/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۸