دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اقتصاد هسته ای عامل اصلی دشمنی سردمداران جهان سلطه با ایران است
 
ایلام - ایرنا - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنی و مخالفت سردمداران جهان سلطه با جمهوری اسلامی بر سر اقتصاد هسته ای ایران است.
اقتصاد هسته ای عامل اصلی دشمنی سردمداران جهان سلطه با ایران است ایلام - ایرنا - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنی و مخالفت سردمداران جهان سلطه با جمهوری اسلامی بر سر اقتصاد هسته ای ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سارا فلاحی شامگاه پنجشنبه در جمع تعدادی از نیروهای مدیریت درمان فعال در ایام اربعین استان ایلام اظهار داشت: اقتصاد هسته ای بر توسعه، تقویت و صدور انرژی، امنیت صنعت، دانش، پزشكی، دفاعی و سایر حوزه ها نقش اساسی و انكارناپذیر دارد.

وی با بیان اینكه در دنیای كنونی مولفه های قدرت حرف اول را می زند، تاكید كرد: تامین امنیت داخلی و منافع ملی در سطح خرد و در نظام بین المللی را قدرت تعیین می كند و صاحبان قدرت تعریف و تعیین كننده نظم جهانی بر اساس منافع خود هستند و در راستای منافع خود با دیگر كشورهای صاحب قدرت همپوشانی دارند.

فلاحی با اشاره به اینكه كشورهای ابرقدرت دنیا اجاره بروز و شكل گیری قدرت های نوظهور را نمی دهد، ادامه داد: ایران بعد از پیروزی انقلاب به عنوان یك قدرت نوظهور شكل گرفت و به سرعت در حوزه های مختلف به پیشرفت رسید.

نماینده مردم شهرستان های ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ملكشاهی ، ایوان، چوار و هلیلان یادآور شد: ابرقدرت های جهان تاب پذیرش ایران به عنوان یك قدرت نوظهور را ندارند و باتوجه به رشد روزافزون ایران در حوزه های مختلف، با اعمال تحریم های شدید و گسترده سعی در منزوی كردن كشور ما در سطح بین الملل دارند.

وی گفت: این كشورها برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی از بُعد حقوق بشر وارد شده اند تا با اقتصاد هسته ای ایران مقابله كنند چرا كه قدرت نوظهور ایران نظم قدرت جهان سلطه را بر هم زده و هدف نظام قدرت جهانی در انزوا قراردادن و به چالش كشیدن ایران است.

فلاحی با تاكید بر اینكه تحریم ها آثار و خسارت های منفی برای كشور دارد، ادامه داد: اما نكته مهمتر از تحریم های بین المللی، موضوع خودتحریمی های داخلی، عدم مدیریت سرمایه ها و منابع و چینش غلط و بدون تخصص نیروها در پست های مدیریتی است.

وی افزود: راز موفقیت در اداره جامعه احصا و مدیریت داده های درست توسط مدیران و كارشناسان است و بدون شك تصمیم گیری و برنامه ریزی بر اساس داده های غلط باعث سوءمدیریت در جامعه می شود و با مدیریت سنتی امكان اداره كشور با این طیف جمعیت جدید وجود ندارد.

فلاحی ادامه داد: برای جوانان و نوجوانان نسل جدید باید منافع ملی و عقبه پرافتخار كشور باید به درستی تعریف شود، چرا كه داده غلط نسل جدید را مدیریت نمی كند و براساس واقعیت ها باید بپذیریم كه این جمعیت جدید با محتوای صحیح و داده درست بر اساس واقعیت ها تربیت نشده اند و مسوولان و نهادها در حوزه فرهنگی كار خاصی برای نسل جدید انجام نداده اند و نسل جوان و نوجوان با داده های غلط رسانه های معاند خوراك فكری دریافت می كنند.

وی گفت: باید فضای كنونی كشور را به عنوان یك فرصت جدید مدیریت كرد چرا كه از این نسل جوان پرتحرك و پویا آینده كشور ساخته خواهد شد و اساتید، معلمان، فرهنگیان و صاحب نظران باید با ارتقای سواد و قدرت تحلیل خود و اشراف به مسائل مختلف روز دنیا نسل جوان و نوجوان را اقناع كنند و ایده های نخبگان این نسل را جذب كند.

وی با اشاره به اینكه ایران یك كشور با داشته ها و پیشینه ای غنی اما معرفی نشده به مردم است، ادامه داد: مردم از خدمات و اقدامات مسوولان اطلاعات ندارند و باید خدمات ارائه شده در سفره و زندگی مردم عیان باشد.

فلاحی با اشاره به اینكه 70 درصد معضلات كنونی در داخل كشور قابل حل است، تاكید كرد: باید مسوولان نگاه حمایتی ویژه ای در حوزه رسانه، هنر و ورزش به عنوان سفرای فرهنگی ایران و در چینش مدیریت ها و مبارزه با مافیا و رانت های داخلی در بخش های مختلف جدیت داشته باشند.

وی اضافه كرد: رسانه های معاند برای سیاه نمایی و ایجاد یاس در بین مردم و ارائه داده های غلط خبری به نسل جدید قوی عمل و به نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه زیادی تحمیل كرده اند و روایت گران اول بوده اند در حالیكه در جنگ روایت ها و شناختی باید رسانه های ما تقویت شوند.

وی با انتقاد از سیستم انتصابات فامیلی در دستگاه ها در سطح كلان ملی و استانی اظهار داشت: عمده انتصابات بر اساس شایسه سالاری و اشرافیت به پست ها نیست و این موضوع باعث احصا داده های غلط و سوءمدیریت و زمینه ساز نفوذ جبهه دشمن در بدنه مدیریتی كشور می شود و جوانگرایی های اشتباه و بكارگیری جوانان بدون تجربه و انتقادناپذیر نیز یك چالش مدیریتی است.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد، ضربات دشمنان نفوذی داخلی سنگین تر از هجمه های دشمن خارجی است و اشتباهات محاسباتی مسوولان باعث جسارت دشمنان و معاندان می شود

فلاحی تاكید كرد: جوانان، نوجوانان و نخبگان سرمایه های اجتماعی كشور هستند و با ارائه خدمات به آنها باید از این سرمایه های انسانی حفاظت و با حمایت از آنها مانع مهاجرتشان به دیگر كشورها شد و كشور در مقطع كنونی نیازمند وفاق، همدلی و همراهی تمام آحاد جامعه دارد.
مدیریت درمان استان ایلام نیز گفت: باتوجه به ملكی شدن بیمارستان شهدای زاگرس، این مركز درمانی نیازمند حمایت و نگاه ویژه مسوولان است.

دكتر مهریار سلیمانی افزود: همچنین درمانگاه مهران تا پایان امسال تكمیل می شود و برای اربعین سال آینده فعالیت آماده خدمات دهی خواهد بود.

وی به گوشه ای از خدمات ارائه شده در ایام اربعین به زائران اشاره كرد و ادامه داد: در مدت استقرار نیروهای درمانی، خدمات این افراد 24 ساعته و با همكاری استان های 14 گانه معین و با استعداد 300 نفر شیفتی بود.

به گفته سلیمانی افزون بر 21 هزار و 500 مورد خدمت اعم از آزمایشگاه تخصصی، دندان پزشكی، سرم تراپی، فیزیوتراپی، داروخانه، تزریقات و سایر خدمات به زائران ارائه شد.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۰:۴۸ - ۰۱/۱۰/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۵