دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بیست و هشتمین مركز آموزشی و توانبخشی در كردستان افتتاح شد
 
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان كردستان گفت: بیست و هشتمین مركز آموزشی و توانبخشی مشكلات ویژه یادگیری استان در منطقه موچش شروع به كار كرد.
بیست و هشتمین مركز آموزشی و توانبخشی در كردستان افتتاح شد طالب محمدی، در گقت و گو با ایسنا اظهار كرد: مراكز مشكلات یادگیری در حقیقت نقش اورژانس آموزش وپرورش را ایفا می كنند كه هم مشكلات شناختی، عاطفی و روانی دانش آموزان را تشخیص می دهند و هم درمان واقدامات اصلاحی و ترمیمی را انجام می دهند.

وی افزود: از این تعداد 21 مركز دولتی و7 مركز غیر دولتی است كه فرایند غربالگری، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز كه براساس برنامه آموزش فردی تنظیم می شود را به دانش آموزان جامعه هدف ارائه می دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان كرد: با توجه به شرایط خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه باید قوانین و انتظارات از آنان را مشخص و روش هایی را برای هدایت، پویایی و پاسخ به نیازهای شان در كلاس تعیین كرد و فنون اصلاح، حمایت و خود مدیریتی و ارتقای رفتار را برای دانش آموزان درنظر گرفت تا از فرآیند آموزشی با توجه به نیازهای خاص آنان نتایج بهتری گرفته شود.

وی اظهار كرد: در این مراكز برنامه های حمایتی برای دانش آموزانی كه در معرض خطر افت تحصیلی و یا شكست تحصیلی قرار دارند اجرا می شود تا ضمن جلوگیری از گسترش مشكل یادگیری آنها موجبات تحصیل موفق آنها فراهم شود، در واقع عدم تشخیص و درمان به موقع اختلال یادگیری لطمات جبران ناپذیری را به زندگی حال و آینده كودك وارد می كند.

محمدی با اشاره به اینكه هر ساله بالغ بر دو هزار دانش آموز دوره ابتدایی جهت دریافت خدمات آموزشی وتوانبشخی از طرف مدارس به مراكز مشكلات ویژه یادگیری ارجاع می شوند، افزود: این دانش آموزان علی رغم داشتن بهره هوشی مناسب در یك یا دو درس كه اغلب خواندن، نوشتن ویا ریاضی می باشد مشكل دارند كه به منظور جلوگیری از افت تحصیلی به این مراكز مراجعه واز خدمات آموزشی و حمایتی بهره می برند.

محمدی گفت: با تشخیص بهنگام مشكلات ویژه یادگیری وبا مداخلات آموزشی ودرمانی خاص می توان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ومشكلاتی كه در اثر ناتوانی در تحصیل وارتباطات این دانش آموزان رخ می دهد به نتایج خوبی دست یافت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه عنوان كرد: یكی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود مشكلات ویژه یادگیری در آنان است كه منجر به افت تحصیلی و كاهش اعتماد به نفس آنها می شود كه لطمات جبران ناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به دانش آموز، خانواده ونظام آموزش وپرورش كشور وارد خواهدكرد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۵:۱۷ - ۰۱/۱۰/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۰