دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

متخصص روانشناسی بالینی: هیجان، نقش محوری در سلامت روان دارد
 
در اولین جلسه کارگاه آموزشی "خودمراقبتی و تنظیم هیجان"، مطرح شد؛

متخصص روانشناسی بالینی: هیجان، نقش محوری در سلامت روان دارد

عضو هیات علمی گروه روانشناسی بالینی دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی، امروز(شنبه) در اولین جلسه کارگاه آموزشی "خودمراقبتی و تنظیم هیجان"، گفت: هیجان نقش محوری در سلامت روان دارد و با خودمراقبتی و آگاهی از هیجان می توانیم عملکرد مطلوبی داشته باشیم .

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمید پورشریفی در این کارگاه آموزشی که به همت مرکز مشاوره دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن برگزار شد، افزود: هیجانات کارکردهای بسیار اساسی دارد و یکی از عناصر اصلی ارتباطات بین فردی است، به این دلیل بیشتر ما احساسات را تشخیص می دهیم، می توانیم مردممان را بهتر درک کنیم، با دیگران همدردی کنیم و ارتباطمان را بهبود ببخشیم.

مدرس کارگاه "خودمراقبتی و تنظیم هیجان" در ادامه اظهارداشت: هیجان ها، مانند قطب نما عمل می کنند و پاداش و تهدیدات محیط را نشان می دهند، با این حال، این قطب نما ایمن به خطا نیست و در واقع می تواند به راحتی مسیر اشتباه را به ما نشان دهد. وقتی این اتفاق می افتد، ما مانع نزدیک شدن به موقعیت یا مسائل اشتباه می شویم و در عین حال، می تواند مشکلات زیادی برای اهداف بلند مدت ایجاد کند.

دکتر پورشریفی افزود: هیجان ها، پاسخ های نسبتا عمومی و ساده ای هستند که بدن ما به محرک های خارجی یا داخلی اشاره می کند، این پاسخ ها معمولا لحظه ای هستند، که با تغییرات فیزیولوژیکی، حالت عاطفی دلپذیر و یا ناخوشایند مانند غم، شادی، خشم، ترس، تعجب، و ... همراه می شود.

عضو هیات علمی گروه روانشناسی بالینی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، همچنین گفت: این نشست با معرفی هیجان، کارکردها، عوامل دشوارساز هیجان، تغییر دادن پاسخ های هیجانی و ... به ما نشان می دهد، هیجان که دوست ماست، برخی مواقع به دلایل گوناگون، دشمن ما می شود، اما ما می آموزیم که چگونه این دوست را دوست نگه داریم.

وی افزود: هیجان، بر همه افکار، رفتار، نوع تعامل با دیگران، برنامه ریزی برای آینده و ... تاثیرگذار است و از این حیث بر سلامت روان نیز تاثیر می گذارد.

گفتنی است؛ به استادان و کارکنان شرکت کننده در این دوره، گواهی نامه شرکت در دوره، اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور

   تاریخ: ۱۷:۴۲ - ۲۳/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۷۸