دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

سن ازدواج و فرزندآوری در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزام بیدارپور شنبه شب در جلسه ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: 75 درصد قانون افزایش جمعیت به وزارت بهداشت بر می گردد در صورتی که در زمینه ازدواج و فرزندآوری باید سایر دستگاه ها هم سهمی از این موضوع داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در راستای تحقق اهداف جوانی جمعیت اقدامات مختلفی را انجام داده و در حال حاضر 70 درصد از ظرفیت منازل مسکونی به کارکنانی تعلق دارد که دارای 3 فرزند هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: براساس برنامه ریزی ساخت 100 واحد خوابگاه برای دانشجویان متاهل در دستور کار قرار گرفته  که در حال حاضر پلان آن آماده شده و مشغول تامین منابع مالی هستیم.

بیدارپور با بیان اینکه در حال حاضر 100 درصد  دانشجویان متاهل دارای خوابگاه و به 48 زوج دانشجو تسهیلات 60 میلیونی پرداخت شده است، گفت: 822 نفر تبدیل وضعیت شده و کمک هزینه اولاد و 5 درصد حق عائله مندی برای همه جامعه هدف دانشگاه علوم پزشکی اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان هم در این نشست اظهار کرد: آموزش های پیش از ازدواج و مهارت های زندگی از سنین پایین باید ارائه شود.

حسین رسولی بر ضرورت درگیرشدن خانواده در مورد مهارت های زندگی تاکید کرد و گفت: اگر به صورت اصولی در زمینه مهارت های زندگی کار کنیم قطعا نتایج آن را در پایداری کانون خانواده ها و کاهش آمار طلاق در جامعه خواهیم دید.

به گفته وی، ارائه آموزش مهارت های زندگی از سن پایین به کودکان، منجر به انتخاب درست آنها در آینده در زمینه ازدواج و فرزندآوری می شود.

رسولی تصریح کرد: خانواده ها باید به همان میزان که برای خرید وسایل در زمان ازدواج زمان و وقت می گذارند در زمینه آموزش و فراگیری توانمندی و کسب مهارت زندگی باید زمان صرف کنند تا با علم و آگاهی بیشتری وارد زندگی مشترک شوند.

انتهای پیام/2330/71
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۰:۴۵ - ۲۴/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۱۵