دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر بورد تخصصی کاردرمانی کشور: مشارکت، هم افزایی و حمایت از انجمن کاردرمانی، به فعالیت های تخصصی این حوزه کمک می کند
 
در اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی "، مطرح شد؛

دبیر بورد تخصصی کاردرمانی کشور: مشارکت، هم افزایی و حمایت از انجمن کاردرمانی، به فعالیت های تخصصی این حوزه کمک می کند

دکتر سید علی حسینی دبیر بورد تخصصی کاردرمانی کشور، امروز (پنجشنبه) در اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی " که به همت انجمن علمی کاردرمانی ایران و به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، گفت: مشارکت، هم افزایی و حمایت از انجمن علمی کاردرمانی، به رشته و فعالیت های تخصصی این حوزه کمک می کند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حسینی به عنوان توصیه به کاردرمانگران و دانشجویان این رشته، افزود: باید با فعالیت حرفه ای و اخلاق حرفه ای کار را پیش ببریم، همدیگر را تخریب نکنیم، بلکه خط مشی حرفه ای گری را در فعالیت های درمانی به کار بگیریم.

دبیر بورد تخصصی کاردرمانی با اشاره به 14 رشته تخصصی کاردرمانی در دانشگاه های گوناگون کشور، تصریح کرد: همگی موجب بالندگی، رشد و توسعه بیش از پیش کاردرمانی کشور خواهد بود و در این مسیر دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در خدمت جامعه علمی کاردرمانی، دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته خواهد بود.

دکتر حسینی افزود: رشته کاردرمانی، به واسطه تلاش های همه اساتید و کاردرمانگران در چند دهه گذشته، رشد خوبی داشته و یکی از خدمات چشمگیر نظام سلامت است و اگر حرفه ای گری در فعالیت حرفه ای را به درستی به کار بگیریم، می توانیم در ارتقای عملکرد کاردرمانی و معرفی صحیح رشته به نظام سلامت، گام مهمی برداریم.

وی همچنین گفت: توانبخشی جزء لاینفک نظام سلامت است و مسئولان دانشگاه های متعددی با مراجعه به اعضای بورد کاردرمانی به دنبال توسعه رشته های توانبخشی به ویژه کاردرمانی در دانشگاه محل خدمت خود هستند و در این خصوص اعضای هیات ممتحنه به دلیل محدودیت های کیفی آموزش با درایت به توسعه کاردرمانی در کشور می پردازند .

وی تصریح کرد: امروز نظام سلامت به اهمیت جایگاه توانبخشی و به ویژه کاردرمانی رسیده است، حوزه توانبخشی از نوزادی تا سالمندی در حیطه های رشد و تکامل ارائه خدمات می کند و نیاز به خدمات کاردرمانی همه جا مطرح است.

دبیر بورد تخصصی کاردرمانی با اشاره به نقش بی بدیل کاردرمانی در ارائه خدمات سلامت، افزود: کاردرمانگران باید به دانش بالینی بیش از پیش بپردازند . فعالیت کاردرمانگران تحت رصد گروه های کاری این قشر قرار دارد و اگر اثربخشی مداخلات اثبات شود و نگاه حرفه ای به کاردرمانی داشته باشند، شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ادامه، به معرفی این دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: این دانشگاه به شکل تخصصی در حوزه توانبخشی فعالیت می کند و وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، مرجعیت توانبخشی را به این دانشگاه محول نموده است .

دکتر حسینی افزود: توسعه دانش و تولید شواهد علمی که منجر به توانبخشی و سلامت اجتماعی می شود نیز به این دانشگاه سپرده شده است و این دانشگاه با تعریف دو مگاپروژه در حوزه علوم توانبخشی، فعالیت هایی را آغاز کرده است و یکی از این حوزه ها به فعالیت تخصصی کاردرمانی می پردازد.

وی خاطر نشان کرد که این دانشگاه با 25 رشته در همه مقاطع تحصیلی و با عناوینی از قبیل علوم رفتاری تا علوم توانبخشی، سلامت روان، سلامت اجتماعی و ... ، دانشکده های تخصصی خود را شکل داده تا مرجعیت خود را پیش ببرد.

وی افزود: 65 درصد دانشجویان این دانشگاه، در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند و همه تلاش این دانشگاه در راستای توسعه و رشد شواهد علمی برای کار در مداخلات بالینی و تخصصی است.

دکتر حسینی به برگزاری اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی " اشاره کرد و گفت: برگزاری این سمینار بعد از کرونا، فرصتی فراهم آورده تا کاردرمانگران در یک محفل علمی، هم افزایی داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم با تلاش همگی در پنل های علمی و هم افزایی کاردرمانگران که به همت انجمن علمی کاردرمانی کشور شکل گرفته است، شاهد ارتقای فعالیت های تخصصی کاردرمانگران، خدمت به جامعه هدف و مشارکت فکری کاردرمانگران با انجمن علمی کاردرمانی در راستای توسعه فعالیت های تخصصی و صنفی این رشته باشیم.

وی در پایان سخنانش، خواستار تداوم برنامه های علمی در سال جاری و آینده توسط انجمن علمی کاردرمانی، به منظور هم افزایی هر چه بیشتر در راستای توسعه رشته کاردرمانی شد.

گفتنی است؛ اولین سمینار تازه های بالینی کاردرمانی با محوریت اختلالات عصبی رشدی ، طی امروز و فردا (28 و 29 اردیبهشت ماه سال جاری) در دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی برگزار شده است.

این سمینار، اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی " است که با رویکرد " بالینی " در حوزه کاردرمانی، به همت انجمن علمی کاردرمانی ایران و با همکاری گروه آموزشی کاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شده است.

بیش از 45 سخنران از متخصصان مختلف که با زمینه های گوناگون اختلالات عصبی - رشدی مرتبط هستند، در قالب 9 پنل تخصصی این سمینار، تکنیک ها و رویکردهای نوین کاردرمانی در بالین را به شرکت کنندگان منتقل می کنند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۶:۲۲ - ۲۸/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۷۴