دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دبیر علمی اولین سمینار تازه های بالینی کاردرمانی: مداخلات زودهنگام کاردرمانی در اختلالات عصبی رشدی را جدی بگیریم
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

دبیر علمی اولین سمینار تازه های بالینی کاردرمانی: مداخلات زودهنگام کاردرمانی در اختلالات عصبی رشدی را جدی بگیریم

دکتر امیر رحمانی رسا دبیر علمی اولین سمینار "تازه های بالینی کاردرمانی" با محوریت اختلالات عصبی رشدی، که امروز (پنجشنبه) برگزار شد، گفت: ضرورت و اهمیت نقش کاردرمانی در مداخلات عصبی رشدی، موضوعی حائز اهمیت است و باید مداخلات زودهنگام کاردرمانی در این اختلالات را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، وی طی سخنانی در بخش افتتاحیه این سمینار دو روزه، افزود: از آنجاییکه اختلالات عصبی رشدی، منجر به درگیری های حرکتی، شناختی در حیطه های ذهنی، رفتاری، اجتماعی و ... می شود، باید نقش کاردرمانی در این موضوع تبیین شود. هرچقدر مداخلات و تشخیص، زود هنگام اتفاق بیافتد، شاهد نتایج بهتری برای فرد هستیم.

دبیر علمی اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی " همچنین اظهار داشت: در این سمینار، عوامل اثرگذار بر اختلالات عصبی رشدی و تاثیر مداخلات زودهنگام و غیره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .با توجه به اینکه جمع محافل اساتید کاردرمانی و کاردرمانگران موجب به روز رسانی دانش کاردرمانی می شود، خوشبختانه در این سمینار دو روزه، شاهد ارائه مطلب 45 نفر از اساتید رشته توانبخشی و پزشکی هستیم .

دکتر رحمانی رسا در ادامه، با اشاره به اختصاص 10 امتیاز بازآموزی به شرکت کنندگان گروه های مختلف پزشکی، خاطر نشان کرد که سیاستگذاران حوزه سلامت و کل مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی در دانشگاه ها و دانشکده های سراسر کشور، پزشکان متخصص در حوزه هایی همچون اطفال، غدد اطفال، مغز و اعصاب اطفال، جراح ارتوپد، طب فیزیکی و مدیریت توانبخشی، در اولین سمینار تازه های بالینی کاردرمانی شرکت کرده اند.

وی همچنین افزود: « پیامدهای بایوسایکوسوشال، نقش انگیزش در کیفیت ارائه خدمات، اهمیت بهبود عملکرد اندام فوقانی، شناخت و فراشناخت، فن آوری های جدید و رویکردهای نوین، چالش های مراقبین، دانش های همگرا و مداخلات زودهنگام »، عناوین پنل های این سمینار را تشکیل می دهند.

دبیر علمی این سمینار دو روزه در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که با برگزاری اولین رویداد علمی سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی"، شاهد دستاوردهای خوبی برای رشته کاردرمانی باشیم.

گفتنی است؛ اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی " با رویکرد " بالینی " در حوزه کاردرمانی، طی امروز و فردا (28 و 29 اردیبهشت ماه) به همت انجمن علمی کاردرمانی ایران و با همکاری گروه آموزشی کاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در این دانشگاه برگزار شده است.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۶:۲۲ - ۲۸/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۷۳