دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تسهیل فرآیند فرزند پذیری برای خانواده هایی که بستر مناسب فرهنگی دارند
 
مهری سادات موسوی در زاهدان گفت: فرآیند فرزند پذیری جهت خانواده هایی که بستر مناسب فرهنگی جهت پرورش کودکان را دارند تسهیل خواهد شد.
مهری سادات موسوی  در دیدار با معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تصویب و ابلاغ دستورالعمل ها از بالا به پایین بدون شناخت مشکلات در میدان، طرح ها را با شکست مواجه خواهد کرد به همین دلیل با حضور در استان های کشور و شنایی دقیق از وضعیت استانها، چالش ها و فرصت ها، اصلاح رویکرد تصمیم گیری به شیوه ای درست انجام می پذیرد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور در ادامه بیان کرد: کلیه ساختار های جامعه اعم از سیاست گذاری، برنامه ریزی و اقدامات مداخلاتی در صورتی که ناکارآمد عمل کنند، سرزیر آسیب های ناشی از آن وارد بهزیستی خواهد شد و بهزیستی به عنوان تنها نهاد جامع حمایتی در بدنه دولت که وظایف و اهداف آن حمایت از ضعیف ترین اقشار جامعه است، همواره با دیدگاهی دلسوزانه و مسئولانه بدون توجه به محدودیت های زمانی اداری و گاه به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به این جامعه هدف می باشد.

وی تصریح کرد: طبق لایحه جدیدی که در مورد کودکان بی سرپرست و بد سرپرست با همکاری دادگستری و قوه قضاییه در حال تدوین می باشد، رویکرد سازمان بهزیستی کشور پرورش کودکان در دامان خانوده هایی است که امکان رشد و تربیت بهتری داشته باشند، در این رویکرد علاوه بر تمکن مالی مناسب، غنای فرهنگی خانواده هم مورد توجه قرار می گیرد و فرآیند فرزند پذیری جهت خانواده هایی که بستر مناسب فرهنگی جهت پرورش کودکان را دارند تسهیل خواهد شد.

موسوی بیان کرد: با افزایش آسیب های اجتماعی ناشی از وضعیت اقتصادی وتهاجم فرهنگی در کشور وسرعت شیوع آن، نیازمند توسعه پتانسیل های خدمتی در سازمان بهزیستی هستیم، با توجه به شرایط کمبود نیروی انسانی در بهزیستی سیستان و بلوچستان، شاهد آن هستیم که خدمت به صورت جهادی و با از خود گذشتگی پرسنل عمل می شود و در تلاشیم تا از طریق کسب سهمیه استخدامی، نیروی متخصص بیشتری را جذب این اداره کل نماییم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: رفع چالش ها و موانع بهزیستی استان در اولویت معاونت امور اجتماعی کشور است و در این راه نیازمند استفاده کامل از کلیه ظرفیت های کشوری و استانی هستیم.

رضا شریفی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: توجه به آسیب های اجتماعی و هزینه در این زمینه، به نفع امنیت جامعه است و موجب کاهش هزینه های حکمرانی است.

وی افزود: آسیب های اجتماعی درگیر با سازمان بهزیستی کشور قطعا حاصل فعالیت های ناکارآمد بسیاری از دستگاه های تصمیم گیر و اجرایی کشور است و قطعا برای حل این مشکلات نباید تنها از بهزیستی توقع مداخله داشت.
   تاریخ: ۰۹:۰۷ - ۰۶/۰۳/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۴